Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 13 August 2015

Voice 370 tolak keputusan Malaysia

13 Ogos 2015 1:35 AM


WANG ZHUNCAI (tengah), yang anak perempuannya adalah salah seorang penumpang pesawat MH370 ditenangkan oleh ahli keluarga yang lain dalam sesi taklimat oleh MAS pada 7 Oktober 2014 di Beijing. REUTERS


KUALA LUMPUR 12 Ogos – Sebuah pertubuhan yang diwakili waris penumpang dan anak kapal pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370, Voice 370 masih enggan menerima hakikat apabila bertindak menolak pengumuman kerajaan Malaysia yang mengesahkan penemuan serpihan pesawat di Pulau Reunion pada hujung bulan lalu adalah daripada MH370.

Voice 370 dalam kenyataannya berkata, ramai ahli keluarga mangsa masih berasa sangsi selepas seminggu kerajaan Malaysia mengesahkan serpihan berkenaan adalah dari pesawat MH370, kerana beberapa pakar penerbangan lain tidak bersetuju dengan keputusan tersebut.

“Kebanyakan ahli keluarga dan waris mangsa enggan menerima keputusan Malaysia dan masih menunggu analisis dan berita yang lebih jelas tentang penemuan terbabit,” jelas Voice 370.

Minggu lalu, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa serpihan sayap, flaperon yang ditemukan di Pulau Reunion adalah milik pesawat MH370.

Penemuan serpihan itu, sekali gus menunjukkan bukti fizikal pertama yang mengesahkan penerbangan pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada 8 Mac tahun lalu dengan membawa 239 penumpang dan anak kapal.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/voice-370-tolak-keputusan-malaysia-1.123714#sthash.epXGlSLJ.dpuf

No comments: