Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 18 August 2015

LIGA SUPER : Perak, Felda bakal tentukan nasib JDT


Harimau Selatan belum mengalah
YATIMIN ABDULLAH | 17 Ogos 2015 1:23 AM



KOTA BHARU - Walaupun dibelasah 4-1 oleh Kelantan dan terpaksa melepaskan takhta pendahulu Liga Super kepada Pahang kelmarin, namun Johor Darul Ta’zim (JDT) belum mengalah kerana sai­ngan masih berbaki dua perlawanan.

Skuad bimbingan Mario Gomez hanya dipisahkan oleh perbezaan gol di belakang Tok Gajah selepas kedua-dua pasukan terikat dengan 43 mata.

Baki dua perlawanan menentang Perak di Larkin, Rabu ini, diikuti Felda United (Stadium Selayang) pada Sabtu akan menjadi penentu nasib JDT untuk mempertahankan kejuaraan.

Pahang yang seri 1-1 dengan Pe­rak akan menerima kunjungan Felda di Kuantan pada Rabu ini, sebelum berdepan cabaran getir skuad jiran, Terengganu di Kuala Terengganu pada Sabtu.

“Peluang masih terbuka kerana kami berkongsi mata dengan Pahang dan hanya dibezakan oleh jumlah jaringan.

“Masih terlalu awal untuk JDT mengaku kalah daripada perebutan kejuaraan kerana saingan belum tamat,” kata Gomez.

Katanya lagi, apa yang penting JDT perlu fokus dalam baki dua perlawanan walaupun bakal beraksi tanpa Marcos Antonio Santos akibat penggantungan selepas mengumpul kad kuning.

Dalam perlawanan kelmarin, The Red Warriors hanya memerlukan empat minit untuk mendapatkan jaringan pertama menerusi pemain import dari Brazil, Gilmar Dos Santos Filho yang bijak menguis masuk bola hantaran Mohd. Norfarhan Mohamad untuk menewaskan Mohd. Farizal Marlias.

Ketua Pasukan, Mohd. Badhri Radzi menambah jaringan Kelantan pada minit ke-13 selepas tenang menyempurkan sepakan penalti sebelum Mahali Jasuli merapatkan kedudukan 2-1 pada minit ke-50.

Dua minit berselang, Mohd. Norfarhan menjarakkan kedudukan selepas meledakan gol ketiga Kelantan disusuli jaringan keempat oleh Filho pada minit ke-85, sekali gus membunuh sisa-sisa perjuangan JDT.

Sementara itu, Gomez mengakui jaringan ke­tiga The Red Warriors melunturkan semangat barisan pemainnya untuk bangkit melakar kejutan pada perlawanan tersebut.

“Selepas Mahali menjaringkan gol pertama saya nampak semangat pemain mula meningkat. Ketika itu saya amat yakin kita mampu me­lakukan kejutan sama ada menang atau seri.

“Namun semua itu berubah selepas Kelantan mendapat jaringan ketiga mereka dan ia memberikan kesukaran kepada kita untuk bangkit semula,” ujarya.

Ini merupakan kekalahan pertama dirakamkan oleh Gomez sejak mengambil alih tugas jurulatih JDT daripada pengendali sebelum itu Bojan Hodak.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/harimau-selatan-belum-mengalah-1.125102#sthash.itvhEgg0.dpuf

No comments: