Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 10 August 2015

LIGA SUPER : Pahang, JDT berentap hingga ke hujung musim?

08 Ogos 2015 1:03 AM


PENYERANG JDT Luciano Gabriel Figueroa meraikan jaringan keduanya bersama Mohd. Nazrin Mohd. Nawi ketika menentang Sime Darby di Johor Bahru Rabu lalu , yang dimenangi Harimau Selatan 4-0.

KUALA LUMPUR – Selepas 17 perlawanan dan hanya berbaki lima aksi musim ini, pertarungan merebut gelaran juara Liga Super kelihatan hanya akan ditentukan dalam perlawanan terakhir musim oleh Pahang dan pencabar terdekatnya Johor Darul Ta’zim yang terus konsisten untuk menguasai dua tempat teratas dalam carta.

Ketika ini, peluang pasukan lain untuk memintas Tok Gajah dan Harimau Selatan kelihatan mustahil.

Perak selaku pasukan di anak tangga ketiga ketinggalan 10 mata dan lebih realistik untuk skuad Bos Gaurus mempertahankan kedudukan semasa mereka daripada asakan pencabar terdekatnya yang terdiri daripada Selangor, Felda United, Terengganu dan Lions XII.

Bekas ketua pasukan kebangsaan, Ahmad Shahrul Azhar Sofian menyifatkan perebutan kejuaraan liga hanya dapat diramalkan dalam dua perlawanan terakhir kerana perbezaan mata terlalu dekat.

Bagaimanapun, dia melihat pendahulu liga Pahang dalam kedudukan tertekan ketika ini kerana tidak boleh tercicir sebarang mata dalam lima perlawanan terakhir ini.

“Persaingan cukup kritikal sekarang dan Pahang pasti tertekan kerana tidak boleh tercicir mata andai mahu merangkul kejuaraan tetapi JDT dilihat lebih selesa untuk mengejar apabila akan menentang pasukan yang terlebih dahulu bermain dengan Pahang sebelum menentang mereka.

“Beza dua mata bersamaan satu perlawanan sahaja. Jadi, bagi saya juara Liga Super hanya dapat diramalkan dalam dua atau satu perlawanan terakhir,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini semalam.

Dalam perlawanan liga hari ini, Pahang dijangka menghadapi tugas sukar untuk memungut tiga mata berharga apabila bertandang ke Stadium Jalan Besar untuk menentang Lions.

Kebanyakkan pasukan menghadapi kesukaran untuk mencipta kemenangan di laman keramat skuad Fandi Ahmad itu, manakala JDT dijangka tidak sukar untuk terus meraih tiga mata mudah apabila menentang pasukan kedua tercorot liga Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Selepas menentang Lions malam ini, Pahang akan menghadapi Kelantan, Perak, Felda United dan Terengganu, dan kesemua pasukan itu kemudiannya akan menghadapi JDT, yang membelasah Sime Darby 4-0 Rabu lalu.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/pahang-jdt-berentap-hingga-ke-hujung-musim-1.121939#sthash.OC0xlF3K.dpuf

No comments: