Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 11 August 2015

KMJ 2015 berlepas dari Pontian

Jelajah 858 kilometer erat hubungan istana Johor dan rakyat

MOHAMAD FAIZAL HASHIM | 11 Ogos 2015 1:26 AM



PONTIAN 10 Ogos - Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2015 yang menjelajah ke semua daerah sejauh 858 kilometer bermula hari ini, bakal mengeratkan hubungan antara is­tana dengan rakyat jelata.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, program tahunan yang memasuki edisi ke-18 itu juga amat dinanti-nanti oleh rakyat berbilang kaum di ne­geri ini.

“Penganjuran KMJ sejak 15 ta­hun lalu, dilihat dapat menge­rat­kan hubungan baik antara istana dengan rakyat untuk memperkukuhkan institusi raja berperlembagaan. Ini merupakan peluang yang dinantikan rakyat untuk bertemu Sultan.

“Rakyat negeri ini perlu berasa bertuah kerana mempunyai sultan yang prihatin terhadap perkembangan rakyat di setiap daerah,” kata­nya dalam Majlis Pelepasan Kembara Mahkota Johor 2015 di pekarangan Laman Diraja Pontian, di sini hari ini.

KMJ 2015 selama empat hari itu dilancarkan sendiri oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Yang turut berangkat ke majlis berkenaan, Permaisuri Johor, Tuanku Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah; Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim dan isterinya, Che' Puan Khaleeda Bustamam serta putera dan puteri baginda.

Hadir sama, Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Ismail Karim dan barisan Exco kerajaan negeri.

Mohamed Khaled berkata, program berkenaan juga mampu menjadi tarikan pelancong dari dalam dan luar negara.

Program bertemakan ‘Muafakat Bangsa Johor’ itu diketuai oleh Sul­tan Ibrahim yang menunggang motosikal Harley Davidson Street Glide dan disertai peserta konvoi yang terdiri daripada kerabat diraja dan pegawai kerajaan.

Hari ini, Sultan Ibrahim dan peserta konvoi bertemu rakyat jelata di daerah Pontian dan Batu Pahat sebelum bermalam di Muar.

Esok konvoi akan menjelajah ke daerah Muar, Segamat dan Kluang.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/kmj-2015-berlepas-dari-pontian-1.123023#sthash.RyC8ipOC.dpuf



No comments: