Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 28 August 2015

Polis KL nafi benarkan Bersih 4.0

28 Ogos 2015 1:37 AM


KUALA LUMPUR 27 Ogos – Polis Kuala Lumpur menafikan dakwaan penganjur Bersih 4.0 yang pihak­nya memberi kebenaran kepada mereka untuk me­ngadakan perhimpunan di ibu negara dan kawasan sekitarnya pada 29 dan 30 Ogos ini.

Tajudin Md. Isa

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Tajudin Md. Isa berkata, ke­nyataan penganjur, Maria Chin Abdullah dalam sebuah portal berita adalah tidak benar.

“Dalam perjumpaan yang diadakan Ketua Polis Dang Wangi bersama pihak penganjur Bersih 4.0, polis telah menasihatkan mereka tidak mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka dan kawasan sekitarnya kerana pada tarikh 29 dan 30 Ogos ini akan berlangsung­nya persiapan majlis sambutan Hari Kebangsaan 2015,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Tajudin mengingatkan penganjur Bersih 4.0 supaya tidak memutar-belit sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh polis.

“Polis Kuala Lumpur juga ingin menegaskan bahawa perhimpunan itu adalah perhimpunan yang menyalahi undang-undang kerana pihak penganjur tidak mendapat kebenaran daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sepertimana yang telah disyaratkan di bawah Seksyen 11 Akta Perhimpunan Aman 2012,” jelasnya,

Tambah Tajudin, tugas pihak polis adalah melaksanakan tanggungjawab memastikan keselamatan orang dan ketenteraman awam di ibu negara terjamin.

“Orang ramai dinasihatkan supaya memberi kerjasama dengan tidak memasuki kawasan Dataran Merdeka bagi menyertai perhimpunan yang menyalahi undang-undang sepanjang tempoh itu,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/polis-kl-nafi-benarkan-bersih-4-0-1.129352#sthash.aTtm1XBb.dpuf

No comments: