Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 11 August 2015

Kelab bekas calon BN Kelantan buat laporan polis terhadap Raja Petra

11 Ogos 2015 1:20 AM


MOHD. NOOR YAACOB (tengah) menunjukkan laporan polis terhadap Raja Petra Kamarudin kerana menerbitkan artikel yang didakwa memfitnah Muhyiddin Yassin di Ibu Pejabat Polis Kota Bharu, Kelantan, semalam. UTUSAn/Wahidin Salim

KOTA BHARU 10 Ogos – Kelab bekas calon Barisan Nasional (BN) Kelantan membuat laporan polis terhadap pengendali portal Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin kerana didakwa menerbitkan artikel memfitnah bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Wakil kelab berkenaan, Mohd. Noor Yaacob berkata, artikel yang diterbitkan Raja Petra bertajuk Najib’s last day as PM was supposed to be 29 July menerusi portal Malaysia Today itu jelas merupakan fitnah kerana tidak disokong dengan bukti jelas dan kukuh.

Beliau berkata, pihaknya tampil membuat laporan polis itu supaya individu terbabit disiasat kerana dibimbangi tindakan tersebut akan mengundang persepsi negatif rakyat terhadap Timbalan Presiden UMNO serta parti itu.

“Kami melihat artikel ini cukup berbahaya dan dipercayai mengan­dungi elemen hasutan yang boleh menggugat perpaduan rak­yat.

“Kami dalam kalangan bekas calon BN telah bersatu hati dalam satu misi dan rasa tanggungjawab untuk terus berjuang menangkis fitnah yang semakin berleluasa di laman sosial,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu di sini hari ini.

Dalam artikel berkenaan, Raja Petra mendakwa, pengguguran Muhyiddin dibuat kerana beliau didakwa turut bersama pemimpin pembangkang merancang meluluskan undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Parlimen.

Dalam artikel itu, Raja Petra mendakwa, komplot tersebut tidak berjaya kerana Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak mahu menyertai kons­pirasi berkenaan sekali gus menye­babkan mereka kekurangan undi.

Sementara itu di BACHOK, sekumpulan ahli akar umbi UMNO yang diketuai bekas Naib Ketua Pemuda UMNO bahagian, Datuk Hilmi Yusoff turut membuat laporan sama di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bachok.

Hilmi yang juga seorang ahli perniagaan berkata, dakwaan Raja Petra dilihat mempunyai niat untuk menggugat kedudukan orang Melayu dan UMNO.

“Sebagai rakyat dan ahli UMNO di Bahagian Bachok, saya rasa bertanggungjawab untuk membuat laporan terhadap dakwaan tersebut.

“Kami juga minta Kementerian Dalam Negeri dan polis segera siasat sama ada ia benar atau sebaliknya,” kata beliau.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/kelab-bekas-calon-bn-kelantan-buat-laporan-polis-terhadap-raja-petra-1.122915#sthash.zroEJLhj.dpuf

No comments: