Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 18 August 2015

LIGA SUPER : Kelantan belasah JDT

Buka laluan kepada Pahang rampas kembali takhta

16 Ogos 2015 12:19 AM


MOHD. BADHRI RADZI (tengah) diraikan oleh rakan-rakan sepasukan selepas menjaringkan gol kedua untuk membantu Kelantan menumpasksan JDT 4-1 di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, semalam. – MINGGUAN/Wahidin Salim

KUALA LUMPUR - KELANTAN mempamer kebangkitan hebat apabila membenam Johor Darul Ta’zim (JDT) 4-1 di Kota Bharu, semalam, sekali gus membuka laluan kepada Pahang memintas kedudukan pendahulu Liga Super.

Selepas tewas 5-3 kepada Pahang dalam aksi terakhir liga, The Red Warriors cemerlang di Stadium Sultan Muhammad IV bermula dengan membuka jaringan menerusi Gilmar Jose Dos Santos seawal minit keempat.

Mohd. Badhri Radzi menjadikan kedudukan 2-0 melalui sepakan penalti pada minit ke-17 dan Nor Farhan Muhammad menambah gol ketiga di minit ke-51, sebelum Dos Santos melengkapkan gol keempat, lima minit sebelum tamat.

Gol saguhati JDT diraih Mahali Jasuli pada minit ke-50.

Pahang gagal mengutip mata penuh di Stadium Perak, namun kejayaan mengikat tuan rumah 1-1 sudah cukup membantu skuad Zainal Abidin Hassan kembali meneraju liga dengan perbezaan gol.

Dalam aksi di Ipoh, Tok Gajah terlebih dahulu berada di hadapan menerusi Mohammad Hafiz Kamal pada minit ke-31, namun Bobby Gonzales menyekat hasrat mereka untuk membawa pulang tiga mata menerusi jaringan pada minit ke-79.

Di Stadium Jalan Besar, Lions XII bangkit daripada ketinggalan untuk mengikat Selangor 1-1.

The Red Giants terlebih dahulu berada di hadapan menerusi ja­ringan Mohd. Afiq Azmi pada minit ke-60, namun ketika perlawanan berbaki tiga minit, Khairul Nizam Mohd. Kamal menyamakan kedudukan untuk membolehkan wakil Singapura itu meraih satu mata di laman sendiri.

Felda United turut meraih tiga mata berharga selepas menundukkan Terengganu 1-0 menerusi jari­ngan tunggal pemain import dari Zambia, Ndumba Makeche pada minit ke-59 dalam perlawanan di Stadium Selayang.

Aksi di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi menyaksikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM)terikat 1-1 dengan Sarawak, meskipun mendahului permainan seawal minit kelima menerusi jaringan pemain Nigeria, Abdulafees Abdulsalam.

Tommy Mawat menjadi penyelamat dengan menjaringkan gol penyamaan pada minit ke-54 bagi memastikan skuad Bujang Se­nang membawa pulang sekurang-kurangnya satu mata.

Sime Darby dilihat sudah pasti akan tersingkir ke saingan Liga Perdana musim depan selepas menca­tat keputusan seri 1-1 dengan PDRM dalam aksi yang berlangsung di Stadium Shah Alam.

PDRM terlebih dahulu membuka tirai jaringan pada minit ke-23 menerusi Dramane Traore tetapi ketika perlawanan berbaki satu minit untuk ditamatkan, Mohd. Nizad Ayub berjaya menyamakan kedudukan untuk Sime Darby meraih mata ketujuh saingan liga musim ini.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/kelantan-belasah-jdt-1.124736#sthash.xhHvxZLA.dpuf

No comments: