Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 29 October 2015

UiTM, Universiti Hatyai jalin kerjasama

29 Oktober 2015 12:53 AM


DR. AHMAD REDZUAN ABD. RAHMAN bertukar dokumen perjanjian persefahaman dengan Dr. Chairat Jussapalo (tiga dari kanan) sempena Majlis Penutup Persidangan Antarabangsa mengenai Masa Depan ASEAN 2015 di Arau, Kangar, Perlis, semalam. Turut kelihatan Senator Ramli Shariff (tengah). UTUSAN/Muhamad Iqbal Rosli.

KANGAR 28 Okt. – Universiti Teknologi Mara (UiTM) hari ini memeterai memorandum persefahaman (MoU) dengan Universiti Hatyai bagi menjalin kerjasama dalam memajukan pelbagai bidang khususnya perniagaan, sukan dan kebudayaan.

Perjanjian itu ditandatangani antara Rektor UiTM Perlis, Prof. Datuk Dr. Ahmad Redzuan Abd. Rahman dan Penolong Presiden bagi Teknologi Kajian dan Maklumat Universiti Hatyai, Prof. Madya Dr. Chairat Jussapalo sambil disaksikan oleh Senator Ramli Shariff.

Ramli mewakili Menteri Besar, Datuk Seri Azlan Man manakala Ahmad Redzuan pula mewakili Naib Canselor UiTM, Tan Sri Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar.

MoU itu diadakan sempena Persidangan Antarabangsa Mengenai Masa Depan ASEAN (Icofa) 2015 di sebuah hotel di sini.

Ahmad Redzuan dalam sidang akhbarnya memberitahu, kerjasama yang terjalin diharap dapat membuka ruang lebih luas dalam pelbagai penyelidikan antara dua buah universiti tersebut.

“Banyak bidang yang kita boleh jalinkan kerjasama antaranya untuk memajukan perniagaan yang begitu penting di Hatyai.

“Selain itu, terdapat isu-isu lain seperti sukan dan kebudayaan serta kemasyarakatan yang melibatkan ASEAN yang kita boleh majukan secara bersama pada masa hadapan,” katanya.

Tambah beliau, hubungan kerjasama itu tidak terhad terhadap UiTM Perlis tetapi melibatkan institusi tersebut secara keseluruhan.

“Ini bermakna, UiTM dari negeri-negeri lain juga boleh menjalin kerjasama dengan Universiti Hatyai,” ujarnya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/uitm-universiti-hatyai-jalin-kerjasama-1.151787#sthash.pb4MFFK1.dpuf


No comments: