Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 16 October 2015

POLITIK : Saifuddin umum 
sertai PKR

16 Oktober 2015 1:20 AM


PETALING JAYA 15 Okt. – Ura-ura mengatakan Datuk Seri Saifuddin Abdullah bakal bertukar parti menjadi realiti, apabila bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu secara rasmi mengesahkan penyertaan beliau dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini.

Saifuddin

Pengumuman itu dibuat Penasihat PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dalam sidang media di ibu pejabat parti itu di sini.

“Kami mengalu-alukan penyertaan beliau (Saifuddin)...penyertaannya bertepatan dengan strategi Keadilan untuk memberi fokus kepada isu-isu masyarakat Melayu dan Bumiputera agar kebajikan mereka terbela,” katanya.

Turut hadir Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali serta pemimpin-pemimpin tertinggi parti itu.

Dalam sidang media sama, Saifuddin yang juga bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi berkata, keputusannya didorong oleh kemahuan untuk melihat perubahan dalam arena politik negara.

“Saya sudah berfikir panjang lebar sebelum membuat keputusan.

“Saya mahu membina negara ini melalui pembaharuan institusi...ia tidak dibincangkan secara komprehensif dalam UMNO dan Barisan Nasional (BN)...maka sudah sampai masa saya rasakan saya tidak lagi serasi dengan UMNO dan BN,” katanya.

Saifuddin sebelum ini dikatakan bakal menyertai PKR apabila beliau menghadiri Sidang Meja Bulat Pakatan 2.0 yang diadakan untuk memuktamadkan pembentukan pakatan pembangkang yang baharu. 
– BERNAMA

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/saifuddin-umum-8232-sertai-pkr-1.146976#sthash.5dH3Q7rx.dpuf

No comments: