Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 13 October 2015

EURO 2016 : England tidak boleh hanyut dibuai kejayaan – Walcott

12 Oktober 2015 12:11 AM



Theo Walcott

VILNIUS, Lithuania – Theo Walcott memberi amaran kepada rakan sepasukannya dalam skuad England bahawa melakar rekod kemenangan bersejarah 100 peratus dalam kempen kelayakan Euro 2016 tidak memberi sebarang makna me­lainkan jika mereka menjadi pencabar terkuat pada pusingan akhir nanti.

Skuad bimbingan Roy Hodgson berpeluang berada dalam enam pasukan terbaik yang melakar kemenangan dalam semua perlawanan kelayakan Kejuaraan Eropah, jika mereka me­numpaskan Lithuania dalam aksi ke-10 dan juga pertemuan terakhir Kumpulan E di Stadium LFF, hari ini.

Pencapaian melayakkan diri merupakan kali pertama dicipta England dalam format pertan­dingan yang diguna pakai sekarang, tanpa keciciran walau satu mata.

Namun Walcott, yang memastikan England berada di landasan tepat untuk mencipta kena­ngan yang akan terus diingati menerusi jaringan pembukaan sewaktu England menundukkan Estonia 2-0 kelmarin, bersikap jujur apabila me­ngakui skuad bimbingan Hodgson hanya bertemu lawan yang lemah di peringkat kumpulan.

Katanya, ujian lebih getir bakal menanti England dalam pusingan akhir di Perancis nanti.

“Kami mahu menjadikannya kepada 10 kemenangan pada malam Isnin (subuh Selasa waktu Malaysia). Ia satu pencapaian kecil yang cukup manis untuk dilakukan. Kami mahu menang dalam kesemua perlawanan.

“Namun, kekuatan pasukan kami bakal menerima ujian sebenar dalam aksi persahabatan akan datang (menentang Perancis dan Sepanyol, bulan depan) dan semua orang mahu mencipta kemenangan dalam mana-mana pertandingan serta menjadi kebanggaan negara.

“Terdapat segelintir pemain muda yang begitu teruja di dalam bilik persalinan dan cukup bersemangat untuk bermain baik, tetapi kami hanya akan benar-benar diadili apabila melangkah dalam pertandingan sebenar bola sepak,” kata penyerang Arsenal itu.

Walaupun Walcott lebih selesa bersikap berhati-hati mengingatkan England, yang se­ring mempamerkan prestasi kurang baik dalam pertandingan besar, dia bagaimanapun turut memuji Hodgson dan para pemain yang layak menerima pujian kerana mampu bangkit selepas kekecewaan terkandas seawal saingan kumpulan semasa Piala Dunia tahun lalu. – AFP

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/england-tidak-boleh-hanyut-dibuai-kejayaan-8211-walcott-1.145371#sthash.EkijUzHV.dpuf

No comments: