Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 13 October 2015

EURO 2016 : Norway tak dapat simpati Azzurri

13 Oktober 2015 12:12 AM


Antonio Conte

MILAN – Walaupun sudah mengesahkan tiket ke Kejohanan Eropah (Euro) 2016, Sabtu lalu, namun Itali tidak akan memberi ‘ihsan’ kepada Norway yang masih memburu tempat ke Perancis apabila kedua-dua pasukan bertemu dalam perlawanan terakhir Kumpulan H di Rom, hari ini.

Pengendali Azzurri, Antonio Conte berkata, pasukannya turun untuk memburu kemenangan ketujuh daripada 10 perlawanan peringkat kumpulan, sekali gus melengkapkan kecemerlangan selepas menumpaskan Azerbaijan 3-1, minggu lalu.

Malah katanya, kemenangan amat penting untuk membolehkan juara 1968 itu menamatkan kempen kelayakan selaku juara kumpulan.

“Kami mahu Norway hormat kami. Aksi di Rom akan menjadi satu perlawanan yang menarik,” kata pengendali berusia 46 tahun itu.

Kenyataan Conte nyata bukan berita baik buat Norway, yang bersaing sengit dengan Croatia untuk memburu tiket automatik ke Euro 2016 atau terpaksa memburu tempat menerusi playoff.

Norway kini hanya meninggalkan Croatia dengan dua mata selepas mengumpul 19 mata daripada sembilan perlawanan, dua mata di belakang Itali.

Croatia dijangka tiada masalah untuk mengalahkan pasukan kerdil, Malta apabila bertandang ke tempat lawan hari ini, sekali gus memberi tekanan kepada Norway bahawa mereka perlu pulang dari Rom dengan tiga mata.

Bagaimanapun, misi itu tidak mudah kerana kali terakhir Norway menang ke atas Itali adalah adalah pada 2000.

Dalam perlawanan di Oslo ketika itu, Gianluigi Buffon menjadi penjaga gol dan Conte bermain di bahagian tengah. Mereka menang tipis 1-0.

Jika Norway dan Itali seri manakala Croatia menang ke atas Malta, mereka akan berkongsi 20 mata, namun Croatia akan menamatkan saingan selaku naib juara kerana memiliki kelebihan jaringan yang baik. – AFP

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/norway-tak-dapat-simpati-i-azzurri-i-1.145717#sthash.rCxcVkoT.dpuf


No comments: