Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 27 October 2015

PIALA MALAYSIA 2015 : Ketiadaan Joseph, beza pengalaman punca kekalahan Sarawak

ANGELINA SINYANG | 26 Oktober 2015 12:00 AM


Penyerang JDT, Mohd. Amri Yahyah terjatuh selepas diasak pertahanan Sarawak untuk mendapat sepakan penalti dalam perlawanan Piala Malaysia Stadium Negeri, Kuching kelmarin. utusan/MOHAMAD GUSTIE NOORAMBIA

KUCHING - Ketiadaan pemain sayap Joseph Kalang Tie dan kelebihan pengalaman pemain Harimau Selatan adalah punca pasukan Sarawak tumpas kepada Johor Darul Ta’zim dalam perlawanan Kumpulan B, Piala Malaysia di Stadium Negeri di sini kelmarin.

Pemangku ketua jurulatih Sarawak, David Usop berkata, anak buahnya mampu menyaingi juara Liga Super itu dan turut mempunyai banyak peluang terhidang di depan gol, namun gagal dimanfaatkan berbanding JDT.

“Pengalaman. Itulah yang membezakan antara Sarawak dan JDT. Bagaimanapun, kekalahan itu belum menutup peluang kami untuk mengiringi JDT kerana masih berbaki dua perlawanan selepas ini,” katanya ketika ditemui pemberita selepas perlawanan kelmarin.

Dalam pertemuan tersebut, Sarawak terpaksa akur dengan kehebatan JDT apabila tewas 3-0 sekali gus membolehkan Harimau Selatan mejadi pasukan kedua, selepas Selangor, ke suku akhir.

Gol-gol pelawat dihasilkan oleh penyerang kebangsaan Mohd. Safee Sali menerusi sepakan penalti pada minit ke-14, diikuti pemain tengah Singapura, Haris Harun (minit 78) dan kapten Harimau Malaya, Safiq Rahim (minit 88).

Mengulas lanjut, David berkata agak malang apabila mereka ketinggalan 1-0 pada babak pertama kerana memberikan sepakan penalti kepada lawan selepas pemain pertahanan menjatuhkan Mohd. Amri Yahyah.

“Memang kami tersentak dengan jaringan pembukaan lawan pada minit ke-14 sekali gus memberi tekanan kepada kami. Selepas itu, kami berjaya mengimbangi mereka sehinggalah mereka menambah dua gol lagi pada penghujung babak kedua.

“Jika dilihat, kami juga mempunyai banyak peluang terhidang di depan gol namun para pemain gagal menterjemahkannya kepada jaringan,” ujarnya.

David turut mengakui ketiadaan ketua pasukan Jospeh Kalang yang digantung permainan memberi kesan besar kepada persembahan keseluruhan pasukan.

“Seperti diketahui ramai, Joseph boleh merubah watak pasukan dalam situasi sukar. Ketiadaannya sangat dirasai oleh kami kerana dia adalah kunci utama kepada kejayaan buat kami selama ini,” katanya.

Sarawak bagaimanapun masih berpeluang ke suku akhir tetapi perlu bersaing dengan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Perak yang turut berpeluang ketika perlawanan berbaki dua perlawanan.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/ketiadaan-joseph-beza-pengalaman-punca-kekalahan-sarawak-1.150554#sthash.VCJwYSfe.dpuf


No comments: