Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 13 June 2012

Masa depan cerah


Oleh Syuhada Choo Abdullah
DARI BERITA HARIAN ONLINE
2012/06/13




NAJIB berinteraksi dalam talian dengan orang ramai pada sesi sembang secara langsung melalui laman web NSTLive di Balai Berita, semalam. - Foto Aizuddin Akmal Saad
NAJIB berinteraksi dalam talian dengan orang ramai pada sesi sembang secara langsung melalui laman web NSTLive di Balai Berita, semalam. - Foto Aizuddin Akmal Saad

BN mampu wujud peluang kemajuan, kualiti hidup lebih baik untuk generasi muda: PM

KUALA LUMPUR: Generasi muda diberi jaminan akan mengecapi masa depan lebih baik jika terus memberi mandat kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata BN sudah membuktikan mampu menunaikan janji kepada rakyat.

Esok tentunya lebih baik daripada hari ini. Kita sudah membuktikan yang kita mampu menunaikan janji.

Orang muda inginkan peluang untuk kemajuan dan kualiti hidup yang lebih baik. BN boleh memenuhi aspirasi mereka, katanya.

Beliau menjawab soalan Dr Kamal mengenai jaminan beliau kepada generasi muda yang mengundi BN, pada sesi sembang secara langsung melalui laman web New Straits Times (NST), NSTLive, di Balai Berita di sini, semalam.

Najib berkata, BN juga perlu menyuntik kesegaran dengan memilih bakat baru pada PRU-13 dan pada masa sama memastikan kesinambungan dengan mengekalkan beberapa pemimpin sedia ada yang masih popular dalam kalangan rakyat.

Menjawab soalan Mohamad Affian Nordin mengenai keyakinan beliau bahawa BN dan UMNO akan memenangi PRU-13, Najib berkata, ia berdasarkan sambutan rakyat ketika menemui mereka dalam banyak lawatannya ke seluruh negara.

Saya percaya tahap kepercayaan dan keyakinan terhadap kerajaan sudah meningkat kerana kita berjaya membuktikan melalui Dasar Transformasi Nasional, kita dapat memenuhi apa dikehendaki rakyat, katanya.

Mengenai petunjuk tarikh PRU-13 pula, Perdana Menteri berkata, beliau sedang meneliti semua kemungkinan.

Anda ada cadangan, katanya kepada KFTANG yang mengemukakan soalan itu.

Ketika ditanya anak Sarawak mengenai cabaran besar untuk BN meraih sokongan di kawasan bandar, terutama daripada pengundi Cina, beliau berkata, pihak berkenaan perlu memahami bahawa masa depan mereka lebih baik di bawah pentadbiran BN yang dapat memastikan keamanan, kestabilan, keharmonian dan kemakmuran.

Dalam konteks ini, katanya, perbezaan utama ialah tahap keupayaan BN menunaikan janji kepada rakyat adalah jauh lebih besar.

Kita perlu meneruskan engagement dengan pengundi di kawasan bandar, termasuk Cina, katanya.

Sementara itu, Najib berkata, kerajaan belum membuat keputusan muktamad berhubung projek Lynas Advanced Materials Plant (Lynas) dan hanya akan berbuat demikian selepas berpuas hati dan rakyat tidak gusar sebarang perkara tidak diingini, termasuk dalam jangka panjang.

Kita perlu melalui proses meyakinkan orang ramai bahawa kilang itu selamat, katanya pada sesi selama sejam bermula tepat pada jam 12 tengah hari itu. 

KOMEN : CUBA FIKIRKAN YANG NAK DIBANGUNKAN LEBIH SUKAR DARI YANG NAK MENGHANCURKAN... DALAM MASA TAK SAMPAI SESAAT SESUATU YANG DIBINA BERTAHUN LAMANYA BOLEH MUSNAH DALAM SEKELIP MATA... RENUNGKAN?

No comments: