Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 22 June 2012

'Jangan tewas sebelum berjuang'




SKUAD Harimau Muda bergambar kenangan di KLIA semalam sebelum berlepas ke Myanmar.

BUKAN masalah permukaan padang mahupun terpaksa beraksi pada waktu petang yang membimbangkan jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee menjelang aksi Kumpulan G kelayakan Piala AFC Bawah 22 Tahun (B-22) yang bakal membuka tirainya esok.

Sebaliknya, Kim Swee mahu kesemua pemainnya bersedia daripada aspek mental dan fizikal selain mengelak daripada terlampau yakin sehingga menjerat diri.

Diundi bersama gergasi Asia iaitu Korea Selatan, ancaman pasukan lain seperti Taiwan, Filipina, Vietnam dan tuan rumah, Myanmar juga tidak mahu dipandang sebelah mata oleh anak-anak buah beliau.

"Saya enggan memikirkan faktor lain seperti cuaca, stadium, permukaan padang mahupun terpaksa beraksi pada waktu petang kerana beranggapan kesemua pasukan juga berdepan masalah yang sama.

"Paling penting, setiap pemain jangan tewas sebelum berjuang dan menganggap kesemua perlawanan seperti final tidak kira ketika menentang Korea Selatan, Vietnam mahupun Myanmar," kata Kim Swee.

Semalam, skuad Harimau Muda yang berlepas ke Myanmar bakal membuka tirai kumpulan menentang Korea Selatan di Stadium Thuwunna (Pusat Latihan Belia) Yangon petang esok.

Dua pasukan terbaik dari setiap kumpulan akan mara ke pusingan akhir yang dijadualkan berlangsung tahun depan.

Mengulas pertemuan menentang Korea Selatan, Kim Swee menjelaskan moral pasukannya kini berada pada tahap terbaik terutamanya selepas menewaskan Qatar 2-0 dalam perlawanan pemanas badan terakhir di Stadium Shah Alam Ahad lepas.

"Secara realistik, kredibiliti Korea Selatan sememangnya tidak boleh dipertikai.

"Jadi sasaran kita sudah tentu untuk mencuri sekurang-kurangnya satu mata, cuma ia pasti lebih bermakna jika kita berjaya melakar kejutan sekali gus mengurangkan tekanan dalam perlawanan-perlawanan lain.

"Saya juga mungkin mengekalkan kesebelasan utama semasa menentang Qatar ketika berdepan Korea Selatan (esok), selain ketiadaan Wan Zack Haikal Wan Noor yang digantung perlawanan juga tidak begitu membimbangkan kerana saya masih banyak pilihan lain.

"Cuma, kehilangan Mohd. Fadhli Mohd. Shas di bahagian pertahanan mungkin menyebabkan saya terpaksa menggandingkan Fandi Othman dan Syahrul Saad memandangkan Mohammad Amer Saidin masih belum pulih sepenuhnya daripada kecederaan," katanya.

Dalam pada itu, kapten pasukan, Mohd. Irfan Fazail juga berazam mempamerkan persembahan terbaik ketika menentang Korea Selatan kelak.

"Kami lebih selesa dianggap sebagai pasukan underdog serta akan berusaha sedaya-upaya bagi mencapai sasaran untuk muncul naib juara kumpulan," katanya.

KOMEN : SELAMAT BERJUANG....

1 comment:

Anonymous said...

SLM BRO..INSYALLAH KLU ADE SMNGAT DAN KESUNGGUHAN DAN TAK KENAL ERTI MENYERAH MESIA GERENTI BLEYY YEHAAAAA