Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 25 January 2012

APA JADI DENGAN LAPORAN POLIS - ADA KALI KETIGA?


Bersih 3 berniat kelirukan rakyat
DARI UTUSAN MALAYSIA
25/1/2012



KUALA LUMPUR 24 Jan. - Penganjuran perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) buat kali ketiga tidak relevan kepada kepentingan rakyat dan hanya akan menimbulkan keadaan huru-hara kepada negara.

Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Mohamed Maliki Mohamed Rapiee berkata, beliau meminta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar tidak melayan kerenah Pengerusi perhimpunan, Datuk S. Ambiga kerana individu itu hanya mahu menimbulkan kekeliruan kepada rakyat sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) diadakan.

"Saya bimbang sekiranya perhimpunan Bersih diadakan lagi, ia akan bertembung pula dengan pihak yang anti-Bersih kerana kita nampak begitu banyak laporan polis dikemukakan terhadap demonstrasi itu sebelum ini.

"Apa pun, saya yakin penganjur Bersih hanya mahu mencari momentum politik dan saya tidak akan terkejut sekiranya mereka terlibat dalam perhimpunan ini akan menjadi calon pilihan raya di atas tiket parti pembangkang," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia.

Baru-baru ini, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof mempersoalkan hasrat Bersih untuk sekali lagi turun ke jalanan, sedangkan banyak tuntutan pihak tersebut dipersetujui untuk dilaksanakan pada pilihan raya umum akan datang.

Ambiga sebelum ini tidak menolak kemungkinan untuk sekali lagi turun ke jalanan sekiranya cadangan mereka mengenai reformasi pilihan raya gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.

Sementara itu, Presiden Teras Pengupayaan Melayu (Teras), Mohd. Azmi Abdul Hamid berkata, penganjur Bersih sewajarnya menggunakan saluran yang ada dan tidak sewenang-wenangnya membuat demonstrasi sehingga menganggu kehidupan masyarakat seharian.

"Dengan pilihan raya yang semakin dekat, mereka berharap untuk membuat tekanan lagi dan menggunakan sepenuhnya ruang demokrasi agar tuntutan mereka dilayan.

"Memang semua pihak hendak mendapatkan momentum politik tetapi mereka sepatutnya menggunakan kaedah yang wajar dan bukannya menimbulkan kekacauan dan kesusahan kepada rakyat," katanya.

KOMEN : YANG KELIRU DAN TIDAK BERSIH ADALAH PUAK PEMBANGKANG... DAH NAIK MELUAT DENGAN KADOK NAIK JUNJUNG... KALAU DAH NAK BUAT HAL KALI KETIGA, TAKAN KERAJAAN NAK BERDIAM AJE... TAKAN NAK SURUH RAKYAT AMBIL TINDAKAN UNDANG2 DITANGAN SENDIRI, MACAM ADA ORANG TU NAK KAN RAKYAT JADI HAKIM... TAPI DNA TAK NAK BAGI?... TEMBERANG....

No comments: