Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 28 August 2015

PIALA MALAYSIA : JDT jumpa Perak, laluan Pahang nampak mudah

FADHILUL IZMEL ISHAK | 28 Ogos 2015 12:42 AM



Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah menunjukkan tanda nama pasukan JDT yang dicabut sewaktu majlis undian untuk peringkat awal pertandingan Piala Malaysia di Petaling Jaya semalam. BERNAMA

KUALA LUMPUR - Tiga pasukan yang mempunyai ‘sejarah hitam’ antara mereka dipertemukan dalam peringkat awal pertandingan Piala Malaysia apabila juara Liga Super, Johor Darul Ta’zim diundi bersama Perak dan Sarawak dalam Kumpulan B semalam.

Penyandang juara Pahang pula kelihatan mendapat laluan mudah setelah diundi dengan dua pasukan dari Liga Perdana, Pulau Pinang dan PKNS FC, selain pencabar mereka dalam Liga Super, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam Kumpulan D.

Kumpulan B, yang turut diisi oleh Angkatan Tentera Malaysia (ATM), dilihat sebagai ‘periuk panas’ jika melihat kepada rekod pertemuan di antara JDT, Perak dan Sarawak yang menyaksikan penyokong ketiga-tiga pasukan tersebut pernah bergaduh antara satu sama lain.

Dalam edisi Piala Malaysia tahun lalu perlawanan antara Sarawak menentang Perak di Stadium Negeri Kuching dicemari dengan insiden kekecohan yang turut menyebabkan sebuah kereta peronda polis dibakar oleh penyokong di luar stadium ber­kenaan.

Terbaru, perlawanan Liga Super antara Perak menentang JDT yang berlangsung pada 19 Ogos di Stadium Tan Sri Hassan Yunos dicemari de­ngan kekecohan sehingga memaksa polis bertindak dan menahan 14 penyokong pasukan tuan rumah.

Sebanyak 16 pasukan bertanding, dibahagikan kepada empat kumpulan dalam majlis undian yang berlangsung di sebuah hotel di Petaling Jaya semalam.

Kumpulan A dihuni oleh Terengganu, juara Piala FA Lions XII, juara Liga Perdana Kedah dan JDT II.

Kumpulan C dianggap sebagai kumpulan paling sukar apabila Selangor bertembung dengan dua pencabarnya dalam Liga Super iaitu Felda United, Kelantan dan pasukan Liga Perdana T-Team.

Menyentuh mengenai kemungkinan berlaku kekecohan antara penyokong semasa perlawanan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah berharap perkara itu tidak berlaku.

“Saya berharap peminat tidak bergaduh sesama sendiri ketika me­nyaksikan perlawanan melibatkan pasukan masing-masing, sebaliknya mereka perlu menikmati sukan bola sepak itu sendiri.

“Saya sudah menyatakan perkara ini berulang kali (isu pergaduhan) dan saya berharap peminat boleh menerima setiap keputusan perlawanan dengan hati terbuka, malah selepas 90 minit perlawanan kita (penonton) boleh pulang dengan selamat, itu harapan saya,” katanya kepada pemberita selepas menyempurnakan majlis undian.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/jdt-jumpa-perak-laluan-pahang-nampak-mudah-1.129187#sthash.gFTWKpaE.dpuf

No comments: