Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 25 August 2015

Pemuda UMNO rancang pertemuan dengan Presiden

25 Ogos 2015 1:12 AM


KHAIRY JAMALUDDIN menunjukkan usul daripada Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian seluruh negara di Menara Datuk Onn, PWTC, Kuala Lumpur, semalam. UTUSAN/MD.SHAHJEHAN MAAMIN

KUALA LUMPUR 24 Ogos – Pemuda UMNO bakal mengadakan pertemuan dengan Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menyampaikan pandangan orang muda di peringkat akar umbi mengenai pelbagai isu semasa.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, pertemuan itu dijangka diadakan selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO sebaik sahaja semua UMNO bahagian di seluruh negara selesai mengadakan persidangan perwakilan.

Katanya, selain Presiden parti, Pemuda UMNO merancang untuk mengadakan pertemuan dengan Timbalan Perdana Menteri yang juga Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi bagi tujuan yang sama.

“Perkara yang ingin disampaikan kepada kedua-dua pemimpin utama kerajaan ini adalah berkenaan isu-isu semasa dan pandangan akar umbi supaya tindakan dapat diambil terhadap kerisauan dan keresahan orang muda. Contohnya, seperti isu derma dan dana politik, persepsi rakyat dan siasatan terhadap 1MBD (1Malaysia Development Berhad).

“Semua isu ini bukan sahaja dibincang oleh pemuda tetapi rakyat terutamanya pengundi muda di luar parti. Kita sebagai pergerakan yang mewakili suara orang muda dan jambatan kepada pengundi muda menjalankan tugas untuk menyampaikan perspektif dan persepsi orang muda kepada pucuk pimpinan,” katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco Pemuda UMNO di Menara Dato’ Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini hari ini.

Menurut Khairy, daripada segi pendirian Pemuda UMNO, pihaknya bersetuju bahawa lebih masa perlu diberikan kepada kerajaan untuk menyelesaikan isu-isu berkenaan yang melibatkan siasatan daripada pelbagai agensi dan jabatan.

Dalam pada itu, beliau berkata, sebanyak 182 Pemuda UMNO bahagian telah selesai mengadakan persidangan perwakilan dan baki sembilan lagi Pemuda UMNO bahagian akan mengadakan persidangan pada hujung minggu ini.

Berhubung usul UMNO Bahagian Keningau yang mencadangkan agar Ahmad Zahid dilantik sebagai Timbalan Presiden UMNO, Khairy berkata, jawatan itu dipilih, bukan dilantik dan Pemuda UMNO masih menghormati Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku Timbalan Presiden parti.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/pemuda-umno-rancang-pertemuan-dengan-presiden-1.128276#sthash.culpqD95.dpuf


No comments: