Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 25 August 2015

DEIG : Rafizi, Tony jangan berdiam diri, nyatakan pendirian - Budiman

25 Ogos 2015 1:12 AM


SHAH ALAM 24 Ogos – Sikap berdiam diri Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli dan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua berhubung kontroversi penubuhan Darul Ehsan Investment Group (DEIG) menimbulkan tanda tanya.

BUDIMANMOHD. ZOHDI

Setiausaha Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) Selangor, Budiman Mohd. Zohdi berkata, ini kerana kedua-dua mereka sering lantang mempersoalkan amalan integriti, ketelusan dan akauntabiliti pentadbiran Kerajaan Persekutuan.

“Kita mengajak Rafizi, Tony untuk sama-sama merungkai kebimbangan ini. Sehingga saat ini, tiada kenyataan yang jelas berkaitan pendirian mereka terhadap isu DEIG.

“Mereka selalu bercakap soal integriti, ketelusan dan akauntabiliti. Ketelusan sebenar perlu melangkaui sempadan politik kepartian,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Baru-baru ini, sebuah portal berita mendedahkan rekod terkini Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan kedua-dua saham bernilai RM2 dalam DEIG dipegang oleh dua individu iaitu Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MBI, Raja Shahreen Raja Othman dan Ketua Pegawai Operasi (COO) MBI, Soffan Afffendi Aminuddin.

Menurut portal tersebut, pegangan saham itu dilihat bertentangan dengan struktur pegangan yang dipaparkan di laman web DEIG yang menunjukkan DEIG merupakan 100 peratus milik penuh MBI.

Budiman yang juga ADUN Sungai Panjang menjelaskan, pelantikan kedua-dua individu terbabit juga dipersoalkan kerana tidak dilakukan melalui proses lantikan terbuka.

“Adakah CEO dan COO ini mempunyai rekod perkhidmatan terbaik seperti diuar-uarkan oleh Menteri Besar?” soalnya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/rafizi-tony-jangan-berdiam-diri-nyatakan-pendirian-budiman-1.128278#sthash.Z0exnRFK.dpuf

No comments: