Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 31 July 2015

Mukhriz sedia hadapi segala kemungkinan

31 Julai 2015 1:55 AM


Mukhriz Mahathir bersama para tetamu yang hadir dalam Majlis Jamuan Hari Raya Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah di Wisma Darul Aman Alor Setar, Kedah, semalam. UTUSAN/ismail kamadin

JERLUN 30 Julai – Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Maha­thir menegaskan, beliau sedia ber­de­pan dengan apa sahaja kemungkinan dikenakan tindakan ekoran penyebaran video rakaman perbu­alan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menjadi viral di Internet.

Bagaimanapun, Mukhriz secara peribadi berpendapat, lawatan beliau ke rumah Muhyiddin bukan satu kesalahan kerana tujuan berbuat demikian adalah sebagai mewakili rakyat Kedah untuk mengucapkan terima kasih kepada bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

“Adakah patut tindakan diambil terhadap saya kerana saya melawat seorang bekas pemimpin untuk ucapkan terima kasih pada dia? Sa­ya ingat tak salah.

“Lepas tu (itu) keluar dalam video pula, apa salahnya kita selalu (rakam) dalam video, walaupun begitu saya bersedia untuk hadapi apa sahaja kemungkinan pun,” katanya ketika ditemui pada maj­lis sambutan Hari Raya Aidilfitri UMNO Bahagian Jerlun di Wisma UMNO Jerlun di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas rakaman video Muh­yid­din yang mendakwa terdapat sejumlah wang didepositkan ke da­lam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang sudah menjadi viral sejak semalam.

Kelibat Mukhriz turut kelihatan dalam video berkenaan selain seorang lagi bekas menteri, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang berkunjung ke kediaman Muhyiddin kelmarin.

Sambil menegaskan, beliau sudah lali dengan asam garam dunia politik, Mukhriz juga mengingatkan bahawa kuasa yang ada di ta­ngannya sekarang diturunkan oleh Allah.

“Bila-bila masa sahaja Dia (Allah) boleh tarik balik, kita kena reda dengan keadaan,” jelasnya.

Mukhriz menjelaskan, perbual­an yang menjadi viral itu berlangsung di kediaman Muhyiddin dan sepatutnya tidak menjadi hala­ngan untuk sesiapa sahaja berbual mengenai apa-apa topik di rumah sendiri.

“Saya di rumah saya pun macam-macam saya bercakap tapi di rumah, kalau di rumah itu diviralkan video itu bukan salah Muh­yid­din. Saya rasa patut ditanya siapa yang rekod, kenapa diviralkan dan itu yang patut dipersoalkan,” katanya.

Dalam pada itu ketika ditanya mengenai berita yang tersebar mengenai kemungkinan beliau akan ditahan oleh pihak berkuasa selepas tersebarnya video tersebut, Mukhriz memberitahu, orang ramai seharusnya jangan terlalu percaya kepada sebarang berita yang belum tentu kesahihahnya.

“Saya berpegang kepada amalan jangan selalu cepat percaya pada mesej yang kita terima, elok kita buat usul periksa dahulu, dalam suasana yang tidak menentu sekarang macam-macam gosip ada,” ka­tanya.

Sementara itu, Mukhriz menjelaskan, beliau telah menasihatkan Ketua-Ketua UMNO Bahagian di negeri itu agar tidak membatalkan jemputan untuk merasmikan mesyuarat UMNO Bahagian yang telah dibuat kepada Muhyiddin dan bekas-bekas menteri Kabinet yang telah digugurkan kerana mereka masih mempunyai jawatan di dalam parti Melayu itu.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/mukhriz-sedia-hadapi-segala-kemungkinan-1.118895#sthash.BcYzoyWE.dpuf

No comments: