Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 29 July 2015

Muhyiddin terima dengan hati terbuka

MUZDALIFAH MUSTAPHA | 29 Julai 2015 1:29 AM



Muhyiddin Yassin sewaktu keluar dari kediamannya di Damansara untuk memberi kenyataan media berhubung pengguguran beliau daripada barisan Kabinet semalam. BERNAMA

PUTRAJAYA 28 Julai - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menerima dengan hati terbuka penggugurannya daripada barisan Kabinet baharu yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Beliau menghormati kuasa prerogatif Perdana Menteri untuk me lantik dan menggugurkan mana-mana anggota Kabinet.

“Alhamdulillah, saya mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri kerana telah memberikan peluang kepada saya untuk berkhi dmat dalam pentadbiran kerajaan Persekutuan sebagai Timbalan Perdana Menteri bermula 10 April 2009.

“Saya juga mengucapkan terima kasih kepada semua ketua jabatan, pegawai kerajaan, pemimpin pertubuhan bukan kerajaan dan semua pihak yang telah menyokong saya sepanjang saya menjalankan tugas sebagai Timbalan Perdana Menteri,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Muhyiddin berkata, sebagai Timbalan Perdana Menteri, beliau telah terlibat secara langsung dalam pembuatan dasar-dasar kerajaan dan melaksanakan tugas-tugas yang dipertanggungjawabkan dengan penuh amanah.

Beliau turut sentiasa menyokong semua dasar kerajaan dan kepemimpinan Perdana Menteri selama dalam perkhidmatannya.

Walau bagaimanapun jelasnya, hanya dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) beliau mempunyai prinsip dan pendirian sendiri.

“Kecuali dalam isu 1MDB, saya mempunyai prinsip dan pendirian saya sendiri dalam mempertahankan hak rakyat, nama baik parti dan kepentingan negara.

“Jika kerana pendirian saya dalam isu ini menyebabkan saya digugurkan daripada Kabinet maka saya reda,” katanya.

Walau bagaimanapun Muhyiddin bertekad untuk setia kepada perjuangan UMNO selaku Timbalan Presiden dan berjanji akan terus melaksanakan amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepadanya.

“Saya akan mencurahkan khidmat bakti saya demi memperkukuh kan parti serta mengembalikan keyakinan orang Melayu dan rakyat kepada UMNO. Kepada Allah saya berserah,” katanya.

Muhyiddin memegang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri selama tujuh tahun iaitu sejak 10 April 2009 dan turut memegang portfolio Kementerian Pendidikan.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pagoh merupakan Timbalan Presiden UMNO sejak 2009 selepas menewaskan Tan Sri Muhammad Muhd. Taib pada Pemilihan UMNO 2009.

Muhyiddin yang memulakan karier dalam politik sekitar tahun 1971 telah memegang pelbagai portfolio sebelum ini antaranya Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Menteri Belia dan Sukan dan Menteri Besar Johor.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/muhyiddin-terima-dengan-hati-terbuka-1.118196#sthash.UWpjr7JA.dpuf


No comments: