Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 15 July 2009

UiTM lakar sejarah juara hoki






IPOH - Pasukan hoki Universiti Teknologi Mara (UiTM) mencipta sejarah tersendiri apabila muncul institusi pengajian tinggi (IPT) pertama menjadi johan Divisyen Satu Liga Hoki Kebangsaan.

Pada perlawanan terakhir liga mereka yang berlangsung di Stadium Hoki Sultan Azlan Shah, Ipoh, kelmarin, UiTM berjaya menewaskan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) 3-1.

Separuh masa pertama, UiTM lebih dulu membuka jaringan menerusi pukulan sudut penalti Jaza Hanim sebelum MBI menyamakan kedudukan hanya selepas dua minit babak kedua bersambung.

Namun, jaringan penyamaan itu tidak mematahkan semangat UiTM yang memerlukan lima minit untuk kembali mendahului.

Jaza sekali lagi mempamerkan kepakarannya dengan menyempurnakan pukulan sudut penalti pada minit ke-42.

Tidak cukup dengan jaringan itu, UiTM menambah derita pasukan tuan rumah menerusi gol ketiga yang dijaringkan Nazmi Kamaruddin pada minit ke-55. Kedudukan itu kekal hingga tamat permainan.

Jurulatih UiTM, Saiful Azli Abd.Rahman berkata, faktor kejayaan UiTM adalah didorong oleh anak buahnya yang bermain dengan semangat berpasukan yang tinggi dan berdisplin.

"Dengan kejayaan ini, tahun hadapan UiTM akan beraksi dalam liga utama Hoki Kebangsaan," katanya.
Komen : Tahniah kepada semua permain yang telah berjaya mencipta sejarah dalam Sukan Hoki Negara. Semoga kejayaan ini akan menjadi inspirasi kepada UiTM untuk melahirkan lebih ramai ahli-ahli sukan yang berkelibar dan berjaya di peringkat antarabangsa.

No comments: