Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 1 March 2016

JDT buat Penyu terus kelemasan, Felda makin kukuh

28 Februari 2016 12:08 AM


PENYERANG Terengganu, Norshahrul Idlan Talaha (kiri) diasak dua pemain JDT, S. Kunanlan dan S. Chanturu (kanan) dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Kuala Terengganu semalam. JDT menang 2-0. – mingguan / DJOHAN SHAHRIN SHAH

KUALA LUMPUR – Tindakan Persa­tuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) yang mengambil keputusan untuk merehatkan Ahmad Yusoff daripada tugasan jurulatih musim ini dan menggantikannya dengan Mike Mulvey tidak membawa kesan segera kepada skuad Penyu yang tumpas 2-0 kepada Johor Darul Ta’zim (JDT) semalam.

Perlawanan yang berlangsung di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Kuala Terengganu itu menyaksikan skuad Mario Gomez berada di hadapan seawal minit ke-28 menerusi jaringan S. Chanturu yang membuat sepakan terus setelah menerima umpanan cantik Jorge Pereyra Diaz di dalam kawasan penalti.

Penyerang Argentina, Diaz kemudian membuat gerakan solo untuk mengukuhkan kedudukan juara bertahan Liga Super itu lima minit selepas itu setelah rembatannya berjaya menerobos ke gawang Terengganu, sekali gus menghadiahkan kekalahan kedua buat skuad Penyu dalam saingan liga.

Sementara itu, dua jaringan Hadin Azman memastikan Felda Uni­ted mengekalkan kedudukannya di anak tangga teratas carta selepas menumpaskan Terengganu FC II (TFCII) 2-0 di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka.

Gol pada setiap babak dihasilkan pada minit ke-31 dan minit ke-71 sudah cukup untuk memastikan skuad bimbingan Irfan Bakti Abu Salim mengutip tiga kemenangan berturut-turut.

Dalam satu lagi aksi, Pahang yang pada satu ketika mendahului namun akhirnya terpaksa akur skuad mudanya belum cukup matang untuk menangani Selangor yang dibimbing bekas jurulatih mereka Zainal Abidin Hassan apabila tewas 3-1 di Stadium Darul Makmur, Kuantan.

Jaringan tunggal tuan rumah dijaringkan oleh Faisal Abd. Halim seawal minit ke-13 tetapi Patrick Ronaldinho memadam kelebihan tersebut apabila meledak dua gol masing-masing pada minit ke-36 dan minit ke-45 sebelum bekas pemain Pahang, R. Gopinathan meledak gol kemenangan pada minit ke-67.

Di Stadium Hang Jebat, Melaka menyaksikan Polis Diraja Malaysia (PDRM) terpaksa akur dengan gol penyamaan pada minit terakhir perlawanan untuk seri 2-2 menentang Pulau Pinang.

Skuad bimbingan Jacksen F. Tiago terlebih dahulu berada di depan seawal minit kedua permainan menerusi jaringan S. Kumaahran namun penyerang kebangsaan Maldives, Ali Asfaq menyamakan kedudukan pada minit ke-65 setelah menyempurnakan sepakan penalti.

Skuad The Cops meletakkan diri mereka di depan apabila Souleymane Konate menjaringkan gol kedua PDRM pada minit ke-70 bagaimanapun Matias Cordoba menyamakan kedudukan ketika perlawanan berbaki 10 minit.

Di Stadium Perak, Ipoh pula menyaksikan Bos Gaurus terikat tanpa jaringan ketika melayan kunjungan Kedah. Kedua-dua pasukan buntu mencari gol perlawanan biarpun mereka saling berbalas asakan.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/jdt-buat-penyu-terus-kelemasan-felda-makin-kukuh-1.194983#sthash.UtdY4Isi.dpuf


No comments: