Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 10 March 2016

AFC CUP 2016 : Sepakan Safiq pastikan JDT raih kemenangan

SHARIL SHARIFF | 10 Mac 2016 2:41 AM



PEMAIN-PEMAIN JDT meraikan Safiq Rahim (dua dari kiri) selepas ketua pasukan mereka itu menjaringkan gol ketika menentang Bengaluru dalam perlawanan Kumpulan H, Piala AFC di Bengaluru, India semalam. – GAMBAR IHSAN JOHORSOUTHERNTIGERS


KUALA LUMPUR – Kepakaran ketua pasukan Safiq Rahim melaksanakan sepakan bebas sekali lagi membantu Johor Darul Ta’zim (JDT) apabila mereka menumpaskan Bengaluru FC 1-0 di Bengaluru, India semalam sekali gus mengukuhkan kedudukannya sebagai peneraju Kumpulan H, Piala AFC.

Jaringan pada babak kedua perlawanan itu menyaksikan penyandang juara JDT kini mengumpul enam mata hasil dua kemenangan daripada dua perlawanan, tiga mata di hadapan kelab Myanmar, Aye­yawady United yang terikat mata dengan wakil Laos, Lao Toyota FC.

Perlawanan di Stadium Sree Kanteerava semalam menyaksikan kedua-dua pasukan mempamerkan aksi seimbang ketika separuh masa pertama dengan masing-masing mempunyai peluang menjaringkan gol namun tidak berupaya memanfaatkannya dengan baik.

Bagaimanapun aksi menjadi lebih menarik ketika babak kedua perlawanan yang menyaksikan JDT menguasai persaingan dengan baik.

Bagaimanapun, Harimau Selatan memerlukan kepakaran Safiq pada minit ke-55 untuk memperoleh gol apabila dia membuat sepakan deras dari hujung kawasan penalti yang menyaksikan bola menerjah penjuru kanan gawang Bengaluru.

Sepakan bebas itu dihadiahkan oleh pengadil selepas penyerang Harimau Selatan, Juan Martin Lucero dari Argentina dijatuhkan pemain tuan rumah.

Penguasaan JDT bertambah baik selepas jaringan tersebut malah hampir menambah jaringan menerusi percubaan tepat rakan se­negara Lucero, Jorge Pereyra Diaz pada minit ke-66 namun berjaya diselamatkan oleh penjaga gol Benga­luru.

Pasukan tuan rumah hampir memperoleh gol penyamaan pada penghujung perlawanan namun peluang terbaik mereka pada minit ke-84 itu gagal dimanfaatkan de­ngan sebaiknya walaupun pertahanan JDT sudah ditumpaskan.

Selepas ini JDT dijadual meneruskan aksi Kumpulan H menentang Lao Toyota pada Rabu depan.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/sepakan-safiq-pastikan-jdt-raih-kemenangan-1.199107#sthash.jdGOl2su.dpuf


No comments: