Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 17 March 2016

AFC CUP : Hampiri pusingan ke-2

MOHAMAD FAIZAL HASHIM | 17 Mac 2016 12:27 AM



PENYERANG JDT. Mohd Amri Yahyah (kiri) meraikan jaringannya dengan gaya tersendiri sambil diraikan oleh rakan sepasukan Safiq Rahim (kanan) dan Jorge Pereyra Diaz dalam perlawanan Piala AFC peringkat kumpulan menentang Lao Toyota di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Johor Bahru semalam. JDT menang 3-0. UTUSAN/Raja Jaafar Ali


JOHOR BAHRU - Dua sepakan penal­ti Safiq Rahim membantu penyandang juara Johor Darul Ta’zim (JDT) mengukuhkan kedu­dukannya sebagai pendahulu Kumpulan H, Piala AFC selepas menundukkan pasukan dari Laos, Lao Toyota 3-0 di Stadium Tan Sri Hassan Yunos semalam dalam perlawanan yang menyaksikan kedua-dua pasukan menamatkan permainan dengan 10 pemain.

Dua jaringan kapten Safiq menerusi sepakan penalti dan satu oleh Amri Yahyah cukup untuk memastikan Harimau Selatan memperoleh kemenangan ketiga selepas tiga perlawanan untuk mengumpul sembilan mata, sekali gus hampir pasti akan mara ke pusingan kedua.

JDT, yang dibarisi ramai pemain barisan kedua, dilihat kurang menyengat dan tidak banyak melancarkan serangan ke kubu lawan pada babak pertama yang berkesudahan tanpa jaringan.

Safee Sali dan Amirul Hadi masing-masing mempunyai peluang untuk meletakkan pasukan tuan rumah di hadapan namun percubaan mereka sedikit tersasar dari gawang gol.

Perubahan taktikal yang dilakukan ketua jurulatih Mario Gomez pada babak kedua merubah corak permainan JDT yang dilihat lebih garang mengasak kubu lawan.

Pada minit ke-61, JDT dihadiahkan sepakan penalti oleh pengadil dari Syria, Hanna Hattab selepas bola terkena tangan pemain pertahanan Takahiro Saito ketika dia cuba menghalang asakan tuan rumah.

Saito dilayangkan kad merah dan Safiq berjaya menyempurnakan sepakan penalti tersebut.

Pada minit ke-69, giliran Harimau Selatan pula bermain dengan 10 pemain selepas S. Kunanlan mengutip kad kuning kedua.

JDT sekali lagi dihadiahkan sepakan pada minit ke-74 apabila S. Chanturu dikasari dalam kotak penalti dan disudahkan dengan bersahaja oleh Safiq.

Pada babak akhir perlawanan, Amri Yahyah menambah derita buat pasukan pelawat apabila menjaringkan gol ketiga perlawanan hasil gerakan satu dua dengan Safiq.

Sementara itu wakil India, Bengaluru meraih kemenangan pertamanya apabila menang 1-0 ke atas Ayeyawady United di Pathein, Myanmar hasil jaringan S. Chhetri pada minit ke-34.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/hampiri-pusingan-ke-2-1.201258#sthash.Rx4tdHJs.dpuf


No comments: