Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 1 March 2016

DRB Hicom kejutkan UiTM FC 4-1

01 Mac 2016 12:27 AM


IVAN BABIC (kanan) meraikan jaringannya bersama rakan-rakan sepasukan, semalam.

DRB Hicom FC melaungkan amaran mereka mampu menjadi pencabar utama Liga Perdana, musim ini selepas membelasah pendahulu liga, UiTM FC 4-1 di Stadium Proton City, Tanjung Malim, semalam.

Penyerang import dari Croatia, Ivan Babic, muncul wira The Great Bees apabila meledak hatrik, sekali gus menghadiahkan kekalahan pertama buat UiTM FC, yang dibimbing Raja Isa Raja Akram Shah.

Beraksi di tempat sendiri, DRB Hicom mendahului perlawanan pada minit ke-25 menerusi jaringan Phillip Lund, yang menyudahkan hantaran Nazri Kamal.

Babic menggandakan kedudukan 2-0 menerusi sepakan penalti pada minit ke-38 selepas bola terkena tangan pemain pelawat dalam kotak penalti.

UiTM FC yang dikenali sebagai The Lions Troops terus dihukum apabila Babic meledak gol kedua peribadi dan ketiga buat DRB Hicom selepas menyudahkan hantaran lintang daripada Nazri pada minit ke-40.

Lima minit babak kedua bersambung, DRB Hicom terus garang apabila Babic menyempurnakan hatriknya pada minit ke-50, sebelum penyerang import UiTM, Pavel Purishkin meledak gol saguhati buat pasukannya pada minit ke-70.

Mat Zan tidak pandang rendah 
kemampuan Negeri Sembilan

WALAUPUN mahu memanfaatkan kelebihan beraksi di laman sendiri, namun pengendali Melaka United, Mat Zan Mat Aris enggan memandang rendah keupayaan Negeri Sembilan dalam aksi Liga Perdana di Stadium Hang Jebat, Krubong, malam ini.

Katanya, lawan mereka memiliki nama besar serta dibarisi pemain berpengalaman, justeru pertembungan kedua-duanya pasti berlangsung sengit.

Bagaimanapun kata Mat Zan, peluang bermain di tempat sendiri akan dimanfaatkan sepenuhnya dengan sokongan daripada penyokong untuk meraih mata penuh bagi mengukuhkan kedudukan di tempat teratas.

“Lawan yang kita akan temui pada perlawanan keempat ini adalah satu pasukan yang telah kukuh dan kita jangan ambil mudah serta terlalu yakin ketika berdepan dengan Negeri Sembilan.

“Masing-masing juga mempunyai cita-cita untuk berada dalam persaingan yang lebih tinggi pada musim depan iaitu layak ke Liga Super dan sudah tentu persaingan seterusnya lebih getir,” katanya ketika ditemui selepas sesi latihan di Stadium Fatimah, Bukit Serindit di sini, kelmarin.

Mat Zan turut mengingatkan pemainnya supaya tidak mengulangi kesilapan dengan membiarkan gawang mereka dibolosi di minit-minit awal permainan.

Dalam perlawanan terdahulu kesilapan itu agak ketara, dan dia berharap pemainnya mampu bertahan dan mencari peluang untuk menghadirkan gol untuk Melaka United.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/drb-hicom-kejutkan-uitm-fc-4-1-1.195604#sthash.KeR8q6la.dpuf

No comments: