Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 7 March 2016

FA CUP : Selangor, Kelantan tersingkir, JDT menang mudah

05 Mac 2016 1:55 AM



SLUG : JDT N.SEMBILANJOHOR BAHRU 4 MAC 2016 - PEMAIN pasukan Johor DT , Safee Sali (10) cuba merampas bola dari pemain pasukan Negeri Sembilan , Aroon Kumar A/K Ramaloo (2) , dalam perlawanan pusingan ketiga Piala FA Superbest Power antara Johor DT menentang Negeri Sembilan di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin di sini hari ini.Gambar : MOHD HAZROL ZAINALPemberita : FAIZAL HASHIM (Utusan/Sukan) WAN NUR ZURAIHAH WAN ALI (Kosmo/Sukan)



KUALA LUMPUR – Pendahulu Liga Super, Selangor menerima kejutan apabila tersingkir daripada Piala FA selepas tewas 2-1 kepada PDRM dalam pusingan ketiga semalam yang merupakan kekalahan pertama mereka dalam semua pertan­dingan musim ini.

Perlawanan di Stadium Hang Jebat, Melaka itu menyaksikan skuad kendalian Ahmad Fauzi Pilus menampilkan aksi cemerlang untuk mendahului 1-0 pada babak pertama menerusi jaringan Ahmad Nizam Rodzi pada minit ke-39.

Selang 13 minit babak kedua bermula, The Cops terus menggandakan kedudukan, kali ini menerusi pemain dari Singapura, Safuwan Baharuddin dan walaupun The Red Giants cuba bangkit namun jari­ngan penyerang kebangsaan Liberia, Patrick Ronaldinho Wleh ketika perlawanan berbaki empat minit sudah terlalu lewat untuk menghalang mereka daripada menerima kekalahan pertama dalam semua pertandingan musim ini selepas kalah dalam perlawanan sumbangsih.

Sementara itu, aksi di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Johor Bahru menyaksikan skuad Harimau Selatan tidak berdepan masalah untuk menewaskan Negeri Sembilan 4-1.

Skuad kendalian Mario Gomez membuka tirai jaringan seawal minit kelima menerusi Aznie Taib sebelum Amri Yahyah menggandakan kedudukan lima minit kemudian menerusi sepakan penalti.

Pada separuh masa kedua, JDT terus menambah jaringan menerusi pemain dari Argentina, Jorge Pereyra Diaz pada minit ke-64 dan minit ke-90 manakala Negeri Sembilan meraih gol saguhati menerusi jari­ngan pemain dari Australia, Andrew Nabbout pada minit ke-67.

Sementara itu naib juara musim lalu Kelantan tersingkir daripada Piala FA selepas Mohd. Khairul Izuan Rosli, yang terakhir mengambil sepakan, menyaksikan percubaannya terkena tiang kiri gawang Kedah untuk mereka tewas 5-4 menerusi penalti penentuan selepas perlawanan terikat 1-1 di Stadium Darul Aman, Alor Setar.

Terdahulu Kelantan mendahului pada minit ke-34 menerusi jaringan jarak dekat pemain pertahanan Jonathan McKain selepas sepakan bebas Muslim Ahmad ditanduk ke depan gawang oleh Dramane Traore.

Bagaimanapun, Kedah me­nya­ma­kan kedudukan tiga minit selepas babak kedua berlangsung menerusi jaringan Khairul Helmi Johari yang menanduk masuk sepakan sudut Baddrol Bakhtiar, dan walaupun tuan rumah mengasak hingga tamat perlawanan masa tambahan namun akhirnya memerlukan pe­nalti penentuan untuk mara ke pu­singan keempat.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/selangor-kelantan-tersingkir-jdt-menang-mudah-1.197224#sthash.yIXcxxHz.dpuf


No comments: