Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 21 March 2016

FA CUP 2016 : JDT, Perak menang tipis, PKNS berpesta gol

20 Mac 2016 12:15 AM



Penyerang JDT, Juan Martin Lucero meraikan jaringannya selepas berjaya menyempurnakan sepakan penalti ketika menentang PDRM dalam perlawanan suku akhir Piala FA di Stadium Hang Jebat, Melaka semalam. – Mingguan/MOHD. AZIM ABD RAHMAN

KUALA LUMPUR – Juara Liga Super, Johor Darul Ta’zim (JDT) menepati ramalan apabila menumpaskan Polis Diraja Malaysia ketika PKNS menang besar di tempat lawan manakala Perak hanya menang tipis di Ipoh dalam perlawanan pertama suku akhir Piala FA semalam.

JDT bagaimanapun memerlukan sepakan penalti Juan Martin Lucero pada minit ke-19 untuk menjaringkan gol namun sudah cukup untuk mereka menumpaskan PDRM di Stadium Hang Jebat, Melaka sebagai bekalan apabila bertemu dalam perlawanan kedua pada 2 April nanti.

Di Stadium Stadium Majlis Perbandaran Selayang, Juan Cobelli menjaringkan dua gol ketika PKNS bertambah garang pada babak kedua dengan menghasilkan tiga gol untuk menang 4-0 ke atas Sime Darby.

Red Ants mendahului 1-0 pada babak pertama menerusi pemain jaringan pemain dari Palestin, Matias Hadwa pada minit ke-19 tetapi menggunakan sepenuhnya nasib malang Sime Darby, yang bermain dengan 10 orang selepas Mateo Roskam dilayangkan kad merah pada minit ke-53 untuk terus menambah gol.

Penyerang dari Argentina, Cobelli menambah derita Sime Darby hanya dua minit kemudian dan menjaringkan gol kedua peri­badinya semalam pada minit ke-78 sebelum Mohd. Nazrin Syamsul Bahri meledak jaringan keempat lima minit sebelum permainan tamat.

Sementara itu ketumpulan jentera serangan terus menghantui Perak, namun bernasib baik apabila meraih gol kemenangan 1-0 hasil jaringan sendiri pemain pertahanan lawan pada minit ketujuh di Stadium Perak.

Jaringan itu diperoleh apabila sepakan sudut Nazirul Naim Che Hashim ditanduk pertahanan Perak, Thiago Junior yang gagal ditepis penjaga gol Kuala Lumpur, Badrul Zaman Abd. Halim sebelum bola terkena Helmi Remeli dan melantun ke dalam gawang sendiri.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/jdt-perak-menang-tipis-pkns-berpesta-gol-1.202414#sthash.wGsqfDAd.dpuf


No comments: