Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 22 February 2011

Selesai masalah rakyat - Dr. M


DARI UTUSAN MALAYSIA



JOHOR BAHRU 21 Feb. - Pergolakan politik yang berlaku di beberapa negara Islam di Asia Barat dan Afrika Utara menuntut supaya pemimpin Islam mentadbir negara sebagaimana diharapkan rakyat, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau memberi contoh 20 peratus daripada rakyat Mesir tidak mempunyai pekerjaan, manakala di Tunisia pula, rakyatnya yang baru menamatkan pengajian di universiti juga gagal mendapatkan pekerjaan.

"Maruah agama Islam sendiri terjejas akibat kegagalan pemimpin-pemimpin Islam mentadbir negara sehingga menyebabkan pemberontakan di kalangan rakyat mereka," katanya ketika merasmikan Seminar Perpaduan Ummah 2011 anjuran Majlis Badan-Badan Islam Johor di sini, hari ini.

Keadaan di Malaysia, kata Dr. Mahathir yang juga Yang Dipertua Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim), adalah berlainan dengan kerajaan berusaha keras mewujudkan pekerjaan untuk rakyat.

Menurut beliau, ada antara negara yang sedang bergolak itu menerima bantuan kewangan daripada negara yang diketahui tidak menyukai agama Islam, untuk membiayai pentadbiran negara.

"Kerajaan-kerajaan ini dibiayai oleh pihak yang mempunyai kepentingan lain, yang tidak sama dengan kepentingan umat dan agama Islam," kata Dr. Mahathir. - BERNAMA


KOMEN : KERAJAAN YANG DILANTIK PERLU MENYELESAIKAN MASALAH RAKYAT SEHINGGA RAKYAT BERPUASHATI DAN AKAN TERUS MENYOKONG DAN MEMBERI MANDAT KEPADA KERAJAAN UNTUK MEMERINTAH NEGARA. AMAT JAUH BERBEZA KEADAAN MALAYSIA DENGAN NEGARA-NEGARA TIMUR TENGAH YANG BERGOLAK DARI SEGI EKONOMI, KETIADAAN PEKERJAAN, POLITIK , CARA HIDUP DAN SEBAGAINYA. JADI PIHAK PAKATAN PEMBANGKANG TAK PAYAHLAH BERSUSAH PAYAH MENYERU RAKYAT MALAYSIA BANGUN MENENTANG KERAJAAN. NANTI DITUDUH MENGHASUT PULA.

No comments: