Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 25 June 2009

Contohi parti Cina



Oleh SITI MAISARAH SHEIKH ABDUL RAHIM
pengarang@utusan.com.my


PUTRAJAYA 24 Jun – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria kecewa dengan gelagat sesetengah parti politik yang mendakwa parti Islam tetapi sanggup berkelahi dan memutuskan tali persaudaraan sesama Islam demi menegakkan ideologi politik mereka.

Sambil menyuarakan rasa kecewa dengan kegagalan merealisasikan kerajaan perpaduan Pas-UMNO, Tokoh Maal Hijrah Kebangsaan 2008 itu berkata, parti yang mendakwa Islam ini bertindak tidak seperti mana DAP yang tidak bergaduh sesama parti Cina lain malah sanggup pula bersatu demi kejayaan kaum sendiri.

‘‘Saya sebenarnya amat berharap benda ini (kerajaan perpaduan) jadi (kenyataan) sebab saya sendiri memperjuangkan supaya masyarakat Melayu dan Islam ini bersatu.

‘‘Tapi saya kecewa. Mereka ini taksub kepada parti sehingga menganggap sesama mereka (dalam parti sendiri dan parti-parti Melayu lain) bukan bersaudara. Politik itu politiklah tapi persaudaraan Islam itu mestilah dijaga, maka haramlah memutuskan tali persaudaraan Islam itu,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.
Mungkin bagi rakyat biasa macam kita dah nampak lama dah agenda orang cina ni...bila hal2 mereka disentuh mereka akan bersatu...seperti contoh satu sekolah...sampai mampus pun dia orang akan tak setuju...mereka siap bole ugut orang Melayu dengan tindakan makhamah...Tapi bagi PAS ni sebab busuk hati dan hasad dengki serta terlalu gila kuasa nak memerintah dan jadi PM...matlamat menghalalkan cara yang dilakukan..tak kira Melayu nak berperang sesama sendiri pun mereka tak ambil peduli janji aku dapat berkuasa...bila hak orang Melayu disentuh oleh bangsa asing..orang melayu bergaduh sesama sendiri...tulah padahnya bila Agama dah dipolitikan....Agama Islam itukan agama perpaduan dan persaudaraan....Bak kata Pak Husin Lempoyang...SIAPA SAUDARA KAMU...?....jawapan.......?

No comments: