Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 19 March 2013

BURUK PERANGAI BEKAS2 JENERAL NI...


Jangan terpengaruh manipulasi pembangkang



KUALA LUMPUR 18 Mac - Rakyat negara ini diminta tidak terpengaruh dengan sebarang tindakan manipulasi pembangkang melalui lima bekas jeneral angkatan tentera untuk menghina dan memperkecilkan anggota keselamatan negara.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, hal ini kerana kelima-lima bekas jeneral tersebut telah menjadi tunggangan kepada pihak tertentu untuk meraih sokongan politik.

“Sabtu lalu, Perdana Menteri telah bertemu lebih 200 bekas jeneral berpangkat satu bintang hingga empat bintang termasuk bekas-bekas panglima perkhidmatan, dan ternyata golongan itu berasa kesal dengan tindakan segelintir rakan-rakannya yang memburukkan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

“Pembangkang mahu menggambarkan seolah-olah seluruh bekas jeneral berada di pihak pembangkang tetapi hakikatnya mereka masih mahu terus menzahirkan rasa taat setia kepada Yang di-Pertuan Agong dan melanjutkan ikrar walaupun telah tamat perkhidmatan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita dalam Majlis Penyerahan Sumbangan Kepada Tabung Kebajikan Angkatan Tentera di sini hari ini.

nyak RM218,000 disumbangkan untuk keluarga mangsa yang terkorban dan cedera ketika Ops Daulat oleh Yayasan Social Care, DRB-Hicom Berhad dan Kumpulan Felda Berhad sementara syarikat makanan, Desatera menyumbangkan bekalan makanan segera kepada pasukan keselamatan yang bertugas dalam operasi tersebut.

Yang turut hadir timbalannya, Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad; Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin; Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Seri Dr. Ismail Ahmad dan panglima-panglima perkhidmatan.

Beliau mengulas penghinaan terbaharu Jeneral (B) Tan Sri Md. Hashim Hussein dalam satu ceramah di Taman Serai Perdana, Bagan Serai baru-baru ini apabila menyifatkan kegagalan pasukan keselamatan mengesan kemasukan pengganas Sulu sebagai ‘sesuatu yang bodoh’.

Md. Hashim dipetik sebagai berkata: “Kalau dari mula pengganas dapat masuk, kita tidak dapat kesan, tidak ke bodoh? Apa maknanya ini? Selepas itu aset dan kapal kita yang dibeli begitu mahal, mana dia? Atau kita beli dengan mahal tetapi dapat aset murah?"

Sebelum itu, turut memperlekehkan kemampuan anggota keselamatan melalui ceramah pembangkang ialah Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, bekas Laksamana Pertama (B) Imran Abd. Hamid dan bekas Brigedier Jeneral (B) Datuk Najmi Ahmad dan Brigedier Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid berkata, tidak seharusnya taktik dan strategi dalam mana-mana operasi diperlekehkan jauh sekali dihina kerana situasi sewaktu kelima-lima bekas jeneral berkenaan bertugas berbeza, di samping bentuk musuh juga tidak sama dengan situasi sekarang.

Menurut beliau, biarpun mereka berada di pihak bukan parti pemerintah, dalam hal ketenteraan dan kepolisan, perbezaan pendapat tidak seharusnya didedahkan kepada masyarakat umum dan dipolitikkan mengikut perspektif masing-masing.
Di sini saya memohon masyarakat umum agar tidak terpengaruh dengan manipulasi ini dan bersama-sama dengan ATM dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di dalam apa juga keadaan terutama dalam Ops Daulat.
Semua ini dilakukan demi mempertahankan negara kita dan tidak mengizinkan satu inci sekalipun tanah air dikuasai pihak luar," ujarnya.

KOMEN : BIASALAH PUAK PEMBANGKANG NI SESUKA HATI MENGATA ORANG BODOH...LAGAK MACAM DEPA AJE YANG PANDAI... LUBANG JANTAN DENGAN LUBANG BETINA PUN MEREKA TAK TAHU NAK BEZAKAN... BAGI MEREKA SEMUANYA SAMA WALAUPUN NAMPAK SONGSANG... SIAPA YANG BODOH?

No comments: