Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 13 December 2013

Harap Mat Sabu tidak 'bertaqiyyah' - Zahid



ORANG KALAU DAH BIASA BERBOHONG, SEKALI TAK BERBOHONG DAH MACAM ZOMBI... HIDUP  MENYUSAHKAN ORANG  MATI TAK MAHU... 



KUALA LUMPUR 12 Dis. - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berharap Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang disahkan cenderung serta terlibat dengan fahaman Syiah di negara ini agar tidak bertaqiyyah.

Dalam nada sinis, beliau berharap pemimpin nombor dua Pas itu tidak tergolong dalam kumpulan itu walaupun fahaman Syiah membenarkan pengikut mereka bertaqiyyah dengan berpura-pura menjadi Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Sindiran itu dibuat berikutan Mohamad atau lebih dikenali sebagai 'Mat Sabu' mendakwa beliau bukan pengamal fahaman Syiah tetapi pengikut Ahli Sunnah Wal Jamaah ketika menafikan pendedahan Ahmad Zahid pada Perhimpunan Agung UMNO 2013, Sabtu lalu.

"Saya harap Mat Sabu tidak termasuk dalam kumpulan taqiyyah ini," katanya sinis sebagai menjawab pandangan Mohamad semalam bahawa propaganda anti-Syiah hanya bersifat sementara dalam sidang akhbar di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Sebelum itu, Ahmad Zahid merasmikan Ekspo Buku 1Malaysia anjuran Yayasan Pembangunan Buku Negara dan menyampaikan Anugerah Buku Negara 2013 kepada para pemenang.

Sementara itu, Ahmad Zahid pada sidang akhbar sempena lawatannya ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pulau Pinang, hari ini berkata, tindakan yang diambil terhadap penganut fahaman Syiah bukan bersifat serangan terbuka tetapi kerana perkara itu perlu dibendung demi keselamatan negara.

Menurut beliau, kementeriannya dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) masing-masing bertindak mengikut peranan tertentu.

Jelas beliau, KDN bertindak atas alasan keselamatan negara yang ditimbulkan oleh penganut fahaman itu manakala Jakim dan pihak berkuasa agama negeri memantau aspek akidah.

"Isu Syiah ini bukanlah satu serangan terbuka terhadap penganut fahamannya atau pemimpin politik tertentu tetapi lebih menjurus kepada keselamatan negara.

"Jadi kalau nak berdialog, saya minta pihak terbabit buat dialog sendiri," katanya.

Beliau mengulas saranan Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMMF), Datuk Saifuddin Abdullah yang mahu isu penularan fahaman dan ajaran Syiah ditangani secara toleransi iaitu dengan mengadakan dialog atau perbincangan, bukannya secara terbuka.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20131213/po_02/Harap-Mat-Sabu-tidak-bertaqiyyah---Zahid#ixzz2nJYGl33H 
© Utusan Melayu (M) Bhd

 

1 comment:

Anonymous said...

Dah mmg bohong tu agamanya.