Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 5 January 2011

SALAM 2011 DAN MINGGU PERSEKOLAHAN BERMULA







Hari ini baru memulakan semula tugas setelah bercuti di hujung tahun dan awal tahun kerana kesibukan dengan pendaftaran persekolahan anak-anak untuk tahun 2011. Ingin saya mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2011.

Anak-anak telah pun memulakan persekolahan mereka seperti tahun-tahun lalu. Anak yang tua FARA memulakan persekolahan di tingkatan 4 setelah mendapat 1A, 4B dan 3C dalam PMR 2010. Tahniah anakku. Cabaran menanti untuk SPM 2012 dalam Aliran Sains...Banyak usaha perlu dilakukan dan ayah pasti anakanda mampu melakukannya.

Anak yang kedua pula SARAH memulakan alam persekolahan menengah tingkatan 1 setelah mendapat 4A, 1B dalam UPSR 2010. Tahniah anakku...tapi untuk peringatan anakanda, sekarang bukanlah masa untuk enjoy...grade yang didapati hendaklah ditambahbaikan dan mata pelajaran baru hendaklah dikuasai untuk lebih berjaya dimasa hadapan. Apa-apa pun you can do it.

Yang bongsu pula QIARA memulakan persekolahan dalam darjah 3 dan masih menujukan sikap babynya. Seperti biasa rajin kesekolah tapi malas nak buat homework....Tapi ayahanda tahu yang baby taklah malas sangat...Result tahun lalu pun tak teruk sangatkan, cuma... kenalah rajin belajar dari sekarang kalau nak jadi macam FARA & SARAH.

Bagi saya pula petang ni ada pula PERJUMPAAN TAHUN BARU dengan Pengarah UIC dari jam 2.00 ptg entah bila nak habisnya......Bukan apa kekadang tu boring juga bila dengar boss membebel. Tapi takpe dengar aje nak buat macamanakan apa-apa pun dia boss...

Berita pagi yang menyakitkan hati hari ini adalah berita kenaikan harga petrol RON97. Sejak HARGA Petrol ni diapongkan tidak pernah sekali pun harga petrol ni turun walaupun harga pasaran petrol dunia ada turun dan naiknya. Ini memanjang naik aje apa cerita???? Siapa tipu siapa..?? APA JAMINAN KERAJAAN PETROL RON95 TAK NAIK???? Sudahlah nak sekolahkan anak memerlukan banyak duit..ni tak pasal-pasal harga petrol naik..tak lama lagi HARGA BARANG KEPERLUAN PUN NAIK??????

Politik kat Selangor dah MACAM FUNFAIR, kalau dah yang memerintah pun asyik berpolitik.... Semuanya nak dipolitikan... SELANGOR NAK JADI APA... dah kalau yang memerintah pun asyik nak membangkang dan berdemotrasi siapa yang nak memajukan negeri Selangor ni... Masalah air tak selesai lagi???? Masalah lain tak usah ceritalah... yang susah rakyat jelata juga....

1 comment:

Onna said...

Salam sayang daddy,

Moga anak-anak kita bertambah maju dan lebih bertanggungjawab dalam pelajaran mereka depan masa depan mereka sendiri. InsyaAllah. Amin