Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 7 December 2015

Pesakit kanser jadikan Tunku Abdul Jalil inspirasi

07 Disember 2015 1:59 AM


Low Mui Cheng bersama suaminya, Fong Kee Hui memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham Tunku Abdul Jalil di Istana Besar, semalam

JOHOR BAHRU 6 Dis. – Kekuatan dan ketabahan Tunku Laksamana Johor, Tunku Abdul Jalil Sultan Ibrahim dalam melawan penyakit kanser hati yang dihidapinya sejak tahun lalu menjadi inspirasi kepada seorang wanita yang juga pesakit kanser.

Bagi Low Mui Cheng, 60, aura positif yang sering ditunjukkan Allahyarham Tunku Abdul Jalil itu memberikan semangat kepadanya untuk melawan kanser limfoma tahap empat yang dihidapinya sejak setahun yang lalu.

Mengakui sekadar mengenali putera keempat Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan Permaisuri Johor, Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah itu melalui bacaan di internet dan media, ia sudah cukup membuatkan dia kagum dengan semangat juang yang ada pada Allahyarham.

“Tunku Abdul Jalil seorang kuat semangat dan terus berjuang melawan penyakit kanser yang dihidapinya sehingga ke hujung nyawa. Tunku Abdul Jalil sering menunjukkan aura positif kepada umum.

“Malah, semangat juangnya yang tinggi itu memberi insipirasi kepada saya untuk teruskan hidup dan melawan penyakit kanser limfoma ini sekali gus tidak menyerah bulat-bulat hidup saya kepada takdir,” katanya yang turut hadir memberi penghormatan terakhir Allahyarham di Istana Besar Johor, di sini hari ini.

Dia yang hadir ditemani suaminya, Fong Kee Hui, 65, berkata, semangat juang yang ditunjukkan oleh Allahyarham Tunku Abdul Jalil itu perlu ada di dalam setiap diri pesakit kanser.

Mui Cheng yang sudah enam kali menjalani rawatan kimoterapi dan akan menjalani rawatan radioterapi sebanyak 15 kali tetap menanam impian agar dia boleh sembuh seperti sedia kala.

Sementara itu, Kee Hui berkata, kehadiran dia dan isteri ke Istana Besar Johor adalah untuk memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham Tunku Abdul Jalil selain semangat bangsa Johor yang menebal dalam diri.

“Sultan Johor adalah seorang pemerintah yang berjiwa rakyat. Jadi saya hadir sebagai bangsa Johor yang sangat berdukacita dengan kemangkatan Tunku Laksamana. Kita kehilangan seorang putera raja yang penuh dengan kasih sayang,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/pesakit-kanser-jadikan-tunku-abdul-jalil-inspirasi-1.166390#sthash.vSyFvq8d.dpuf

No comments: