Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 2 December 2015

2015 musim terbaik JDT

30 November 2015 12:17 AM


TUNKU Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim (kanan) menenangkan pemain JDT, Luciano Figueroa selepas pasukan itu tewas kepada Felda United dalam suku akhir kedua Piala Malaysia di Larkin, kelmarin. Utusan/NUR AISYAH MAZALAN

JOHOR BAHRU – Biarpun gagal memburu kejuaraan treble selepas tersingkir dalam suku akhir Piala Malaysia, namun jurulatih Johor Darul Ta’zim (JDT), Mario Gomez menyifatkan 2015 tetap musim terbaik buat Harimau Selatan itu.

Kejayaan muncul kelab Malaysia pertama merangkul Piala AFC mengetuai musim gemilang JDT, selain berjaya mempertahankan kejuaraan Liga Super dan memulakan musim baharu dengan dinobat sebagai juara Piala Sumbangsih.

Menurut Gomez, tuah nyata tidak menyebelahi Harimau Selatan ketika ditunjukkan jalan keluar oleh Felda United pada suku akhir kedua kelmarin, apabila melakukan kesilapan yang menghukum diri dan gagal menyempurnakan ba­nyak peluang untuk mencipta jaringan.

Dalam perlawanan di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Felda Uni­ted melakar kemenangan sensasi 2-1 menerusi sepakan penalti yang disempurnakan oleh Fernandes Augusto di awal permainan selepas bola terkena tangan Harris Harun dalam kotak penalti.

Biarpun Safiq Rahim berjaya menyamakan kedudukan 1-1 pada minit ke-51, namun jaringan cantik Zah Rahan Krangar pada minit ke-76 memastikan kemaraan The Fighters ke separuh akhir menerusi agregat 3-2, sekali gus meleburkan rekod kebal 40 perlawanan tanpa kalah JDT di Larkin sejak 2013.

“Pemain kami turut menghasilkan beberapa peluang baik, malangnya gol tandukan Hariss dibatalkan pengadil, malah dia tidak menghadiahkan penalti selepas Mahalli (Jasuli) dijatuhkan pemain lawan dalam kotak penalti.

“Saya tidak mahu meletakkan kekalahan ini atas beberapa keputusan yang dibuat oleh pengadil perlawanan kerana Felda juga bermain dengan amat baik.

“Kami juga bermain dengan baik, namun tuah tidak memihak kepada JDT. Bagaimanapun, saya berpuas hati dan gembira dengan pencapaian pemain dan ini adalah musim terbaik bagi kami,” kata Gomez.

Pengendali berusia 58 tahun itu menyifatkan musim 2015 sebagai musim terbaik Harimau Selatan selepas mengekalkan kejuaraan Liga Super dua musim berturut-turut dan lebih membanggakan apabila menjulang Piala AFC.

Gomez berikrar untuk memperkuatkan JDT pada musim hadapan dengan membawa masuk pemain import baharu bagi mengharungi musim 2016.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/2015-musim-terbaik-jdt-1.163727#sthash.ycf1qFxP.dpuf


No comments: