Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 July 2012

Garang benam Vietnam 3-0



Rozaimi Abd. Rahman

KUALA LUMPUR - Rentak konsisten terus dipamerkan pasukan Bawah 22 tahun negara dalam perlawanan kelayakan Kumpulan G Piala AFC apabila meraih kemenangan kali ketiga berturut-turut dengan mengatasi Vietnam 3-0 di Stadium Aung San, semalam.

Kejayaan itu juga memastikan Malaysia masih berada dalam landasan untuk menempah tiket ke pusingan akhir Piala AFC 2013 sebelum turun berdepan misi 'hidup atau mati' ketika menentang tuan rumah, Myanmar pada 3 Julai ini di Stadium Thuwunna.

Penyerang berbisa dari Sabah, Rozaimi Abdul Rahman terus menjadi 'duri dalam daging' kepada mana-mana pasukan lawan apabila meledak jaringan hatrik pada minit ke 52,92 dan 94.

Gol pertama Rozaimi berpunca daripada hantaran kemas Wan Zack Haikal Wan Noor daripada sebelah kanan yang mudah disudahkan oleh pemain berasal dari Bogawan itu sebelum jaringan kedua hadir pada masa kecederaan apabila bijak melepasi perangkap ofsaid dan tenang menyudahkan peluang.

Tidak sampai dua minit kemudian, dia akhirnya merakamkan jaringan hatrik selepas bijak memperdayakan dua pertahanan lawan pada sebelah kiri dan melepaskan sepakan yang menewaskan penjaga gol Vietnam, Tran Buu Ngoc.

Menurut Kim Swee, dia lega dengan kemenangan itu tetapi tidak mahu memberikan pujian kepada Rozaimi sahaja walaupun pemain itu meledak hatrik bagi membantu kemenangan pasukan.

Namun, dalam keseronokan pasukan negara melakar kemenangan ketiga, dia sedikit kecewa apabila tonggak pertahanan, Shahrul Mohd. Saad terpaksa melupakan aksi penting berdepan Myanmar apabila sudah mengutip dua kad kuning.

''Hatrik Rozaimi berpunca daripada kerjasama satu pasukan dan semua pemain wajar mendapat pujian kerana mempamerkan persembahan yang cukup cemerlang.

''Walaupun pasukan ini buntu pada separuh masa pertama, percaturan saya memasukkan Nazirul Naim menggantikan Wan Zaharulnizam Wan Zakaria untuk babak kedua ternyata memberikan hasil kerana kita mampu mencapai kemenangan.

''Namun, saya terpaksa melupakan Shahrul untuk perlawanan terakhir kerana digantung satu perlawanan dan akan mungkin melakukan sedikit rombakan di bahagian pertahanan," katanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KOMEN : TAHNIAH DAN TERUSKAN PERJUANGAN....

No comments: