Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 18 September 2012

Tingkatkan kekuatan parti


Najib Tun Razak dan Muhyiddin Yassin mengibarkan Jalur Gemilang pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, semalam. Turut hadir, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim. - bernama

KUALA LUMPUR 14 Sept. - Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan ketiga-tiga sayap parti itu, Wanita, Pemuda dan Puteri agar bersama-sama meningkatkan kekuatan parti dan Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Menurutnya, selain jentera, kekuatan parti boleh dimaksimumkan melalui usaha ketiga-tiga sayap berkenaan mendekati golongan masyarakat yang diwakili serta mencadang dan melakukan penyelesaian terbaik buat kelompok berkenaan.

Katanya, peranan sayap berkenaan dalam menterjemahkan hasrat dan cita rasa kelompok rakyat tertentu amat penting bagi memastikan UMNO serta BN mengetahui perubahan diinginkan masyarakat seterusnya kekal sebagai parti berwibawa dalam negara.

"Jika setiap daripada kita memainkan peranan, saya yakin kita akan dapat melaksanakan dasar-dasar yang lebih inklusif dan kesannya akan meliputi semua kelompok masyarakat.

"Kita mesti faham apa cita rasa wanita dan kita mesti faham apa pengharapan generasi muda kepada kita dan jika kita selam lubuk hati mereka, itu akan menjadikan kita sebagai sebuah parti yang dekat di hati mereka," katanya.

Beliau yang ditemani isteri, Datin Seri Rosmah Mansor berucap pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Hadir sama, Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, ketiga-tiga Naib Presiden dan ketua sayap UMNO.

Kira-kira 10,000 hadirin memeriahkan rumah terbuka berkenaan bermula pukul 2 hingga 4 petang yang turut diselang-seli persembahan artis-artis popular tanah air.

Najib berkata, perjuangan UMNO dan BN sejak kemerdekaan yang tidak teragak-agak membawa perubahan ketika melalui peredaran zaman membuktikan kerajaan sentiasa berada dalam keadaan stabil dan ia berbeza dengan perubahan yang dilakukan di sesetengah negara Afrika Utara, Asia Barat serta Eropah.

Menurutnya, dasar baru kerajaan seperti Pelan Transformasi Kerajaan (GTP), Pelan Transformasi Politik (PTP), Pelan Transformasi Ekonomi (ETP) dan terbaru, Pelan Pembangunan Pendidikan Negara adalah bukti kukuh pentadbiran negara memandang serius kemahuan rakyat.

Beliau menegaskan, kesemua usaha itu merupakan jawapan terbaik kepada janji-janji bersifat populis yang ditabur pembangkang tanpa melaksanakan kesemua perkara yang dijanjikan tersebut.

"Kita sudah buktikan perubahan tidak semestinya menuntut kita menolak parti yang sudah memerintah atau struktur yang ada hari ini, kalau perubahan yang dituntut rakyat mampu dibawa parti kita, maka, kita mampu mendapat sokongan padu daripada rakyat," katanya.


1 comment:

Anonymous said...

SLM BRO...KLU XDE POKOK TUMBANG KT TGH JLN INSYALLAH BN BLEY MENANG 2/3 BROO..TP KENE INGAT2 LER SKET..JGN PENTINGKN DIRI TP UTAMAKAN PARTI DULU BARU BN ADE CHAN MENANG BERGAYE HUHUHU