Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 4 July 2013

BUKANKAH SEMUA INI AGENDA UTAMA PEMBANGKANG?

Tentang murtad, LGBT


KUALA LUMPUR 3 Julai - Kerajaan digesa supaya tidak sesekali tunduk kepada tekanan pertubuhan hak asasi manusia terutama dari luar khususnya berhubung pelaksanaan hak menukar agama dalam kalangan penganut Islam dan kebebasan amalan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz (Pas-Pasir Mas) berkata, penentangan terhadap tuntutan itu penting bagi memastikan kesucian Islam sebagai agama Persekutuan terus terpelihara selain tidak mahu umat Islam tempatan, rakyat keseluruhan serta pembangkang dicemari nilai negatif.

Bagaimanapun, katanya, kerajaan perlu mempertahan dan memperjuangkan konsep hak asasi manusia seperti diperkenalkan Nabi Muhammad SAW dalam Piagam Madinah kira-kira 1,400 tahun lalu yang selari dengan amalan demokrasi moden.

"Saya difahamkan daripada sumber tidak rasmi bahawa kerajaan terima tekanan daripada pelobi-pelobi hak asasi manusia luar negara.

"Mereka menuntut pelaksanaan hak asasi manusia yang nyata bertentangan dengan Islam seperti untuk bertukar agama, pindah agama atau murtad selain hak mengamalkan kegiatan-kegiatan yang tegas dilarang agama seperti LGBT," katanya.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan usul Menjunjung Kasih Titah Yang di-Pertuan Agong dalam sidang Dewan Rakyat hari ini.

Timbalan Ketua Pemuda Pas itu turut memperjelaskan kepada dewan bahawa Islam merupakan agama universal yang memberi rahmat kepada sekalian alam dan undang-undang agama itu terpakai kepada seluruh umat manusia.

"Umat Nabi Muhammad bukan sahaja penganut Islam tetapi penganut agama lain juga umat junjungan besar Rasulullah.

"Cumanya, umat Islam mendapat kebahagiaan di dunia dan di akhirat sementara penganut lain mendapat kebahagiaan di dunia, jadi kesaksamaan Islam itu boleh dilaksanakan," katanya.

Dalam pada itu, Nik Mohamad Abduh turut mengingatkan kerajaan supaya melaksanakan dasar belia dengan cara sentiasa mencabar mereka melakukan perkara-perkara yang berani selari dengan Islam. Katanya, pembangkang sentiasa bersedia bekerjasama dalam memastikan program perkembangan belia dilaksanakan menurut agama tersebut.
 

No comments: