Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 17 September 2009

Alumni UiTM sasar 36,000 ahli setiap tahun






SHAH ALAM 13 Sept. - Persatuan Alumni Universiti Teknologi Mara (PAUiTM) berhasrat untuk menarik kira-kira 36,000 bekas pelajar universiti itu setiap tahun bagi mengukuhkan semula peranannya pada masa depan.

Presidennya, Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, langkah itu diambil selaras dengan sasarannya untuk mengembangkan keahlian alumni daripada pelbagai kepakaran.

Menurutnya, UiTM mempunyai bilangan bekas pelajar paling ramai iaitu 365,000 orang dan ia merupakan aset amat berharga dan boleh digembleng bukan hanya untuk perkembangan alumni semata-mata.

Katanya, bekas pelajar terlibat bukan sahaja dapat menyumbang tenaga dan pengetahuan masing-masing terhadap pembangunan UiTM tetapi juga kepada pelajar serta negara.

"Kita sasarkan kira-kira 10 peratus keahlian setiap tahun dan kita yakin usaha itu dapat memantapkan lagi PAUiTM dan UiTM sebagai institusi pengajian tinggi terkemuka di negara ini.

"Melalui penyertaan bekas pelajar ini juga, mereka bukan hanya dapat merapatkan hubungan antara satu sama lain tetapi juga berkongsi idea serta kerjasama ke arah pembangunan secara keseluruhan," katanya kepada pemberita pada majlis berbuka puasa bersama kepimpinan serta ahli PAUiTM di Seksyen 7 di sini malam tadi.

Tambah Mohd. Zin, dalam masa yang sama, PAUiTM turut merangka beberapa aktiviti serta program yang memperhebatkan lagi peranan mereka dari semasa ke semasa.

Katanya, PAUiTM akan mengadakan program Wacana Membasmi Kemiskinan di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya yang dijadual turut dihadiri oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad pada 12 Oktober ini.

Selain itu, program tersebut akan turut disusuli dengan pelancaran laman web rasmi PAUiTM yang akan memainkan peranan penting dalam memberikan maklumat terkini serta perkembangan semasa persatuan kepada orang ramai khususnya pelajar dan bekas pelajar.

3 comments:

YANG GAMBI said...

Salam sahabat,

SELAMAT HARI RAYA ‘IDIL FITRI

Maafkanlah kawan kalau ada terlebih tulis terpanjang tajuk, terlajak kata, terumpat keji dari ujung rambut sampai ke kaki.....

ISAC said...

Salam ziarah.

Tuan mohon linkkan dengan blog kawan; http://bumiyang.blogspot.com/

AJAI62 said...

Salam Issac

Silakan..Teima kasih