Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 28 August 2015

Zaidee Laidin dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah UiTM

28 Ogos 2015 1:38 AM


SHAH ALAM 27 Ogos – Bekas Rektor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Tan Sri Ir. Dr. Ahmad Zaidee Laidin dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah UiTM yang baharu, berkuat kuasa 7 Jun lalu.

Ahmad Zaidee Laidin

Ketua Timbalan Pendaftar Bahagian Canselori dan Komunikasi Korporat UiTM, Alfina Bakar berkata, Ahmad Zaidee menggantikan Tan Sri Dr. Wan Zahid Mohd. Noordin yang tamat tempoh perkhidmatan pada 6 Jun lalu.

“Ahmad Zaidee ialah seorang tokoh yang tidak asing bagi warga UiTM kerana pernah menerajui Institut Teknologi Mara (ITM) ketika ITM dalam proses peralihan untuk dinaik taraf ke status sebuah universiti.

“Pelantikan beliau sebagai Pengarah ITM berkuat kuasa pada 1994 sebelum jawatan tersebut dinaik taraf kepada Rektor ITM pada 1996. Apabila status ITM bertukar menjadi sebuah universiti pada 26 Ogos 1999, perkhidmatannya diteruskan dan beliau dilantik sebagai Naib Canselor pertama UiTM,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Alfina berkata, Ahmad Zaidee ialah seorang jurutera profesional berdaftar dengan Lembaga Jurutera Malaysia yang melanjutkan pengajian di Brighton College of Technology (University of Brighton) dalam bidang kejuruteraan elektrik di bawah tajaan biasiswa Lembaga Letrik Negara (LLN) pada 1966.

Jelasnya lagi, Ahmad Zaidee seterusnya memperoleh ijazah sarjana sains dalam bidang ekonomi teknologikal pengkhususan dalam pengurusan dan sains industri atau MSc. in Technological Economies dari University of Stirling, Scotland.

Ahmad Zaidee ialah Felo Kehormat Institusi Jurutera Malaysia dan di Akademi Sains Malaysia.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/zaidee-laidin-dilantik-sebagai-pengerusi-lembaga-pengarah-uitm-1.129364#sthash.Xtnd7txn.dpuf


No comments: