Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 25 August 2015

Semua wakil rakyat Pas perlu letak jawatan – Mat Sabu

25 Ogos 2015 1:12 AM


BUKIT MERTAJAM 24 Ogos – Semua wakil rakyat Pas sama ada Ahli Parlimen atau Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) perlu melepaskan jawatan masing-masing.

MOHAMAD SABU

Desakan itu dibuat Pengerusi Gerakan Ha­rapan Baru (GHB), Mohamad Sabu atau Mat Sabu yang mendakwa kemenangan wakil rak­yat Pas berkenaan dalam pilihan raya umum lalu adalah atas tiket pakatan pembangkang.

“Mereka (ahli Pas) yang sepatutnya meletak jawatan kerana tidak lagi berada dalam pakatan pembangkang yang turut disertai DAP dan PKR,” katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran GHB peringkat negeri di sini malam tadi.

Sebelum ini, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, bekas ahli Pas yang menyertai parti baharu termasuk GHB perlu meletakkan jawatan mereka kerana telah berbai’ah sewaktu menerima tawaran untuk bertanding menjadi wakil rakyat.

Dalam pada itu, Mat Sabu mendakwa, lebih ramai ahli Pas di seluruh negara akan meninggalkan parti itu selepas ini dan menyertai GHB.

“Mereka secara berperingkat akan umum keluar Pas dan dalam hal ini, kami (GHB) tidak memaksa dan memberi arahan kepada mereka supaya berbuat demikian sebaliknya dilakukan atas kerelaan sendiri,” katanya.

Terdahulu, dalam ceramahnya, Mat Sabu mendakwa, GHB merupakan parti sebenar yang memperjuangkan Islam dan bertindak sebagai reformis Islam. ( KITA SENYUM PAHIT AJELAH...)

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr. Mohd. Hatta Ramli berkata, GHB bersedia mengambil alih peranan Pas yang gagal menang banyak kerusi dalam pilihan raya umum sejak beberapa penggal lalu dan prestasi itu tidak setanding de­ngan DAP dan PKR.

“Di negeri ini kita bagi bertanding di lima kerusi DUN tetapi menang satu sahaja berbanding PKR yang menang 10 kerusi manakala DAP paling cemerlang kerana menang di ke­semua 19 kerusi.

“Jadi, baki empat kerusi DUN yang gagal ditawan oleh parti lama saya akan digunakan GHB untuk bertanding,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/semua-wakil-rakyat-pas-perlu-letak-jawatan-8211-mat-sabu-1.128272#sthash.Kk06Xu1B.dpuf


No comments: