Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 11 August 2015

Bahri, Rohaizad kembali ke SPRM

JUANI MUNIR ABU BAKAR | 11 Ogos 2015 1:27 AM





























PUTRAJAYA 10 Ogos - keputusan pertukaran dua pengarah di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) iaitu Datuk Bahri Mohamad Zin dan Datuk Rohaizad Yaakob ke Jabatan Perdana Menteri (JPM) dibatalkan dengan serta-merta.

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa berkata, keputusan itu dibuat selepas beliau mendengar penjelasan Bahri dan Rohaizad berhubung tindakan mereka me­ngeluarkan kenyataan kepada media.

“Susulan penjelasan tersebut, saya membuat keputusan membatalkan pertukaran kedua-dua pegawai itu ke JPM dan mereka kembali ke jawatan asal masing-masing di SPRM berkuatkuasa 10 Ogos (hari ini),” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Bahri dan Rohaizad masing-masing merupakan Pengarah Bahagian Operasi Khas (BOK) dan Pengarah Komunikasi Strategik SPRM telah diarahkan berpindah ke JPM pada Jumaat lalu.

Difahamkan, Bahri dan Rohaizad telah menemui Ali dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal pada pagi ini bagi membincangkan keputusan pertukaran tersebut.

Pertukaran kedua-dua pegawai itu dipercayai atas tindakan mereka mengeluarkan kenyataan media berhubung siasatan terhadap SRC International Sdn. Bhd. yang dikaitkan dengan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Selain itu, salah seorang pengarah berkenaan didapati mengadakan dialog bersama pemimpin pembangkang yang mengadakan kunjungan ke Ibu Pejabat SPRM baru-baru ini.

Keputusan pertukaran itu mendapat pelbagai reaksi termasuk Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin yang me­­nyifatkan tindakan itu memberi kesan terhadap keyakinan dan kepercayaan rakyat kepada kerajaan.

Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun pula berkata, jika tidak dibendung krisis tersebut akan memberi kesan negatif kepada kerajaan termasuk kemungkinan Barisan Nasional (BN) tumbang dalam pilihan raya umum akan datang.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/bahri-rohaizad-kembali-ke-sprm-1.123029#sthash.sxgkViCJ.dpuf


No comments: