Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 25 August 2015

AFC CUP : JDT bawa ‘aura’ juara

Gomez arif kekuatan, kelemahan South China

MOHAMAD FAIZAL HASHIM | 25 Ogos 2015 12:25 AM


ISMAIL IBRAHIM (dua, kiri) bersalaman dengan jurulatih South China, Casemiro Mior dalam sidang akhbar Piala AFC di Johor Bahru, semalam. Turut kelihatan Mohd. Aidil Zafuan Abdul Radzak (kiri) dan Bojan Malisic. UTUSAN/NUR AISYAH MAZALAN

JOHOR BAHRU - Masih segar dengan kejayaan mempertahankan kejuaraan Liga Super, Johor Darul Ta'zim (JDT) mahu meneruskan momentum baik untuk memburu kemenangan apabila menentang kelab Hong Kong, South China dalam suku akhir pertama Piala AFC di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin malam ini.

Selain memiliki kelebihan memegang rekod tanpa kalah di laman sendiri musim ini, Ketua Jurulatih Harimau Selatan, Mario Gomez juga mempunyai strategi tersendiri apabila bertemu dengan bekas kelabnya sebelum berpindah untuk membimbing JDT, April lalu.

Menurut Pengurus JDT, Ismail Ibrahim, Gomez amat mengetahui mengenai kekuatan dan kelemahan pasukan lawan serta pemain utama mereka yang harus diberikan perhatian oleh Harimau Selatan.

Atas faktor itu, Ismail berkata, JDT perlu menang perlawanan tersebut lebih-lebih lagi selepas mendapat suntikan semangat menjuarai Liga Super musim 2015, Sabtu lalu.

“Ini merupakan pertama kali JDT bermain dalam Piala AFC dan kami amat berharap untuk memberikan aksi terbaik dan seterusnya melangkah lebih jauh.

“Pastinya jurulatih (Gomez) cukup kenal tentang South China dan akan merangka strategi yang tepat untuk berdepan pasukan lawan esok (malam ini),” katanya dalam sidang akhbar Piala AFC di sini, semalam.

Ismail berkata, pemain yang di­pinjamkan daripada JDT II, Leandro Velazquez akan digandingkan dengan penjaring terbanyak JDT, Luciano Figueroa di jentera sera­ngan bagi memburu gol penting untuk memberikan bekalan buat Harimau Selatan.

Sementara itu, pemain pertahanan South China, Bojan Malisic berkata, pasukannya tidak akan memandang rendah keupayaan skuad kendalian Gomez, sebaliknya bakal memberi tentangan hebat kepada JDT.

“JDT bukanlah lawan yang mudah kerana dibintangi ramai pemain kebangsaan dan mempunyai penyerang import yang berbisa, Figueroa di bahagian serangan. Dia (Figueroa) adalah bintang ternama dan mempunyai penyudah yang menakjubkan.

“Tetapi dia bukanlah (Lionel) Messi dan tidak boleh memenangi perlawanan secara bersendirian,” katanya yang akan cuba mencari gol di tempat lawan untuk dijadikan bekalan bagi perlawanan timbal balik di Stadium Mong Kok, pada 15 September depan.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/jdt-bawa-8216-aura-8217-juara-1.128126#sthash.CKYzEM8E.dpuf


No comments: