Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 25 March 2015

HUDUD : Pas Selangor teguh 
di belakang Hadi

Terus sokong hudud walaupun ditentang DAP

ZABRY MOHAMAD 
DAN ABDUL YAZID ALIAS | 25 Mac 2015 1:47 AM


Iskandar

SHAH ALAM 24 Mac - Pas Selangor akan terus menyokong Datuk Seri Abdul Hadi Awang meskipun tindakannya dalam isu hudud ditentang keras sekutu mereka, DAP sehingga memutuskan hubungan dengan Presiden parti itu.

Pesuruhjayanya, Datuk Iskandar Abdul Samad berkata, beliau akan tetap bersama dengan Abdul Hadi dalam mempertahankan pendirian parti itu untuk melaksanakan hukum hudud di Kelantan.

“Saya kekal teguh bersama Presiden Pas (Abdul Hadi),” kata­nya dalam akaun Twitter miliknya hari ini.

Kenyataan Iskandar itu kemudiannya disokong oleh ahli-ahli Pas negeri.

Dalam laman Facebook milik Pas Selangor, mereka menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Abdul Hadi dan Iskandar selain bersedia mempertahankan tindakan parti itu dalam isu hudud.

“Kami teguh bersama Pesuruhjaya Pas Selangor (Iskandar) dan Tuan Guru Presiden (Abdul Hadi). Anda bagaimana?” jelas status Facebook Pas Selangor hari ini.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Ne­geri (ADUN) Hulu Kelang daripada Pas, Saari Sungib mahu DAP tidak mengambil tindakan unilateral sehingga memutuskan hubungan dan kerjasama dengan Abdul Hadi.

Malah, beliau turut meminta DAP supaya menghormati prinsip serta perlembagaan parti-parti dalam pakatan pembangkang, bukannya mencampuri hal dalaman yang bukan melibatkan mereka.

“Jika semua pihak menghormati prosedur dan perlembagaan parti masing-masing, saya fikir tidak akan timbul masalah,” ujarnya.

DAP membuat keputusan untuk memutuskan hubungan dan menghentikan kerjasama dengan Abdul Hadi berikutan ketegasannya mahu membawa rang undang-undang persendirian mengenai hudud ke Dewan Rakyat.

Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan jawatan, Lim Guan Eng berkata, parti itu kini sudah hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap Abdul Hadi sebagai pemimpin pakatan pembangkang.

Menurutnya, DAP tidak lagi boleh bekerjasama dengan Abdul Hadi yang disifatkan tidak jujur dan tidak bermaruah.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/pas-selangor-teguh-8232-di-belakang-hadi-1.73465#sthash.8yHelpwK.dpuf


No comments: