Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 27 March 2015

F1 : Rosberg susun strategi terbaik

AIZAWATI AHMAD 
DAN FADHILUL IZMEL ISHAK | 27 Mac 2015 12:41 AM


NICO ROSBERG berjalan di paddock sebelum menyertai sidang akhbar di Litar Antarabangsa Sepang, semalam. Reuters



SEPANG - Pemandu Mercedes AMG Petronas, Nico Rosberg menyifatkan Litar Antrabangsa Sepang (SIC) sebagai litar perlumbaan terbaik untuk pasukan-pasukan menyusun strategi bagi melancarkan serangan masing-masing.

SIC yang merupakan litar perlumbaan sebenar dianggap oleh pemandu Jerman itu sebagai lokasi terbaik untuk pelumba memanfaatkan kesempatan me­mintas lawan masing-masing ketika saingan berlangsung.

Justeru, Rosberg berkata, amat penting untuknya mencatat keputusan baik dalam pusingan kelayakan dengan strategi yang tepat perlu dirancang bagi mendapatkan petak depan dalam perlumbaan sebenar nanti.

“Pusingan kelayakan amat penting untuk kami bersaing antara satu sama lain. Berdasarkan pengalaman tahun lalu, pemilihan tayar juga mempengaruhi keputusan perlumbaan, selain memanfaatkan kesempatan untuk memintas lawan.

“Persaingan hujung minggu ini mungkin peluang terbaik untuk kami menyusun strategi bagi melancarkan serangan ke atas pencabar kami,” katanya dalam sidang akhbar, di sini semalam.

Ketika ditanya tentang peluang pasukan pesaing merapatkan jurang dengan jentera Mercedes, Rosberg memberitahu, sukar untuknya mengulas mengenai perkara tersebut kerana jawapannya hanya akan diketahui apabila perlumbaan sebenar berlangsung.

“Sukar untuk saya katakan dengan keadaan litar di sini jurang akan dapat dirapatkan oleh pasukan lain, kita perlu tunggu dan lihat apa yang akan berlaku,” ujarnya.

Pemandu berusia 29 tahun itu turut meramal persaingan sengit daripada Kimi Raikkonen dan menganggap pelumba Ferrari tersebut sebagai ancaman terbesar buat pasukannya.

“Saya lihat Kimi sebagai ancaman terbesar buat kami, saya rasa Ferrari berjaya memperbaiki prestasi mereka dan dijangka mencatat keputusan lebih baik berbanding pencabar terdekat kami pada tahun lalu,” tambahnya.

NICO ROSBERG memandang pemandu McLaren, Fernando Alonso menjawab soalan wartawan dalam sidang akhbar di Litar Antarabangsa Sepang, semalam, – UTUSAN/RUSHDI SALLEH

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/lumba-kereta/rosberg-susun-strategi-terbaik-1.73942#sthash.Z4xK4cSR.dpuf

No comments: