Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 25 February 2015

Perhimpunan Melayu Sabtu ini

25 Februari 2015 1:58 AM



KUALA LUMPUR 24 Feb. – Perhimpunan Gerakan Perpaduan Melayu berupaya menjadi platform untuk menyatupadukan orang Melayu yang selama ini berpecah akibat perbezaan ideologi politik.

Setiausaha Majlis Perundingan Melayu (MPM), Datuk Dr. Hasan Mad berkata, program itu akan memberi penekanan kepada usaha memperkasakan konsep maqasid syariah yang berteraskan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) secara konsisten.

Menurut beliau, setelah usaha itu membuahkan hasil, agenda seterusnya iaitu pembangunan orang Melayu dapat dilaksanakan secara teratur.

“Kita boleh bekerjasama dalam semua perkara yang melibatkan kepentingan bersama orang Melayu seperti agama, pendidikan dan ekonomi.

“Saya percaya matlamat itu tidak mustahil untuk dicapai sekiranya semua pihak yang berkepentingan memainkan peranan,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Hasan mengulas tentang penganjuran Perhimpunan Gerakan Perpaduan Melayu anjuran MPM di Stadium Putra, Bukit Jalil di sini pada Sabtu ini.

Perhimpunan yang dijangka disertai lebih 20,000 orang termasuk ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO), pemimpin politik, ahli akademik dan orang ramai itu memberi tumpuan kepada usaha memperkasakan pembangunan orang Melayu dengan berlandaskan konsep maqasid syariah.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan menyampaikan amanatnya dalam perhimpunan yang dijadualkan bermula pada pukul 5 petang itu.

Orang ramai juga dinasihatkan membawa sejadah atau telekung sebagai persiapan untuk menyertai solat Maghrib berjemaah di lokasi perhimpunan.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/perhimpunan-melayu-sabtu-ini-1.63249#sthash.owGglEQB.dpuf


No comments: